Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Valg av termostat


Korkz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ganske nybegynner på dette. Har skaffet meg en homey og automatisert en del lys i hjemmet.

 

Nå jobber jeg med å få automatisert varmen. Har fått panleovner og gulvvarme inn i systemet, og automatisert litt ut fra tid, og om folk er hjemme eller ikke. 

 

Min samboer har dog behov for å stille varmen opp og ned ut fra dagsformen. Det som er alt for varmt en dag, er alt for kaldt en annen dag. Hun er ikke så teknisk anlagt, og en virtuell termostat opprettet ved hjelp av Virtual Devices ble for vanskelig å forholde seg til.

 

Tenkte å skaffe en fysisk termostat å sette opp på veggen, slik at hun kan stille på den når hun er missfornøyd. Jeg syns jo termostaten til nest er veldig kul, men har forstått det ikke er bare bare å bruke den her i Norge. Noen som har forslag til en termostat som kan ta over jobben til den virtuelle termostaten min? Den trenger bare å kunne rapportere en "target temprature" til homey, som vil ta seg av resten -  og gjerne kunne forholde seg til flere soner i leiligheten. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.