Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kodepanel sammen med Aeotec Garasjeport åpner Z-Wave+


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Spoiler
På 1.10.2019 den 15.54, Byelektrikeren skrev:

Det skal jeg, det blir nok ikke før nærmere jul da det skal monteres i ny bolig, som vi ikke har overtatt enda ...

 

Har du fått montert denne enda @Byelektrikeren ?

 

På 1.10.2019 den 11.08, hkmod25 skrev:

På salg nå hos ELdirekte til kr 1395,-. Takk til @Mastiff for prisvarsel!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 13/12/2019 at 09:08, toonwolf said:
  Reveal hidden contents

 

Har du fått montert denne enda @Byelektrikeren ?

 

Ja, nå har jeg montert den men sliter med rekkevidden. Garasjen ligger 4 meter. fra huset, mens HomeSeer PC'n står i kjelleren og det er en murvegg imellom. Alt fungerte inne, men når jeg flyttet kodepanelet ut virker det som om jeg ikke har dekning.

/Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fungerer denne, da? Er den ikke assosiert til et relé eller noe slikt i nærheten? Dekning burde jo da ikke være noe problem, også den krypterte kommunikasjonen kan jo gjøre noen hopp.


Er ikke sikker på hva du spør om, men kodepanelet er assosiert til en Aeotec GarageBand Door Controller, som har fast spenning.

/Helge


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftlinje. Uten vegger (gips, isolasjon etc)?
 
Det er ikke veldig sprekt nei.


Kodepanelet står på yttervegg i en uisolert garasje, og controlleren står v/garasjeport motoren.

Kodepanelet er jo laget i syrefast stål, så det slipper nok ikke så mye signaler igjennom.

Prøver meg som sagt med ekstenderen, så får vi se ...

/Helge


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fikk problemer med POPP kodepanelet, det sluttet plutselig å kommunisere med/via andre Noder.

 

Tar jeg kodepanelet rett ved Z-weave donglen, ser jeg at det kommuniserer med HS - flytter jeg det lengre vekk får jeg selvsagt ikke kontakt.

 

Har til og med en repeater i garasjen, men selv ikke den får POPP panelet kontakt med.

 

Er det noen som har forslag til feilsøking?

 

/Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.