Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Vil ikke sende mail fra Homeseer


Sture00

Spørsmål

Er det nye instillinger for å sette opp gmail i Homeseer? 

Har prøvd med flere instillinger fra eldre innlegg på forum men ingen virker. 

Prøvd vanlig passord/app passord, slå av tofaktor og senke sikkerhetsinstillinger pluss endre SMTP server o.l

Noen som har en løsning ?

Exception sending email via smtp.gmail.com = Username and Password not accepted. Learn more at

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Tillat mindre sikre apper: PÅ men fortsatt får jeg feilmelding.

Prøvd med både vanlig passord og nytt generert app passord. Har og tatt av 2-trinns bekreftelse.

Kan det være delay på synk av passord? 

Har kunnet sendt mail for et par måneder siden med samme oppsett helt til jeg merket at et event ikke har kjørt som melder ifra om batterier som hadde gått tom for strøm.  

 

Exception sending email via GMail (To:XXXXXX@hotmail.com, cc:, bcc:, Sub:Homeseer batteri rapport, Attach:) = Username and Password not accepted. Learn more at

Endret av Sture00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

YES! Det virker! Prøvd en annen konto og det virket på første forsøk. Fant ut at denne gmail konto ble administret av min egen gmail konto under Google sin  Family Link app . Da har visst alt blitt sperret tross app passord og tilgang til mindre sikre apper. 

Men tusen takk for all input. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan tipse om at eg oppretta ein separat Gmail-konto som eg kun bruker til HS, då Google begynte å klage voldsomt når eg la til den ordinære kontoen, var visst for dårleg sikkerheit.

Om denne kontoen skulle komme på avvege er det i grunn ingen krise, sidan den kun blir brukt til å varsle frå HS til meg sjølv og ingenting av viktig eller sensitiv informasjon finst der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.