Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TellStick ZNet Lite v2 - Z-Wave-problemer etter FW-upgrade


GeirAG

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det har noe med at min TellStick ZNet Lite v2 ble oppgradert automatisk med firmware v. 1.2.0 en av de siste dagene å gjøre - men den klarte plutselig ikke å kontrollere noen av Z-Wave enhetene mine lenger. Så ut som kommunikasjonen bare gikk én vei, for systemet registrerte det hvis jeg slo av eller på en Z-Wave-kontakt med knappen på selve enheten, men kommandoer fra Telldus ble ikke utført. "Soft" reboot ved å logge direkte inn på enheten gjennom boksens interne IP-adresse her i huset og velge restart hjalp ikke. En hard reset ved å ta ut både strømplugg og nettverkskontakt på Tellstick'en noen sekunder fikset imidlertid problemet, heldigvis. Bare som et lite tips! 1f642.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GeirAG skrev:

En hard reset ved å ta ut både strømplugg og nettverkskontakt på Tellstick'en noen sekunder fikset imidlertid problemet, heldigvis. Bare som et lite tips!

 

Kan kanskje være nødvendig hos noen.

Her er 2 stk oppdater til 1.2.0 uten at jeg har merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.