Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei,

Ikke ofte jeg skriver poster inne på forum lengre, men har blitt fascinert av den Tibber verv en venn tråden dere har: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/4421-tibber-invitasjoner/

 

Først, for å være ærlig så jobber jeg med forretningsutvikling i et annet energikonsern, derfor er jeg nok ekstra fascinert over tråden.

 

Det jeg  lurer på er hvor mange av dere som er Tibber kunder?

Ble dere Tibber kunde for å bruke deres løsninger på elbil lading, varmestyring, e.l.? Eller var det andre ting som gjorde at dere ble kunder?

Ble dere kunde via en vervelink? og har dere delt linker til andre enn her på forumet?

 

Håper det går greit for admin at jeg stiller disse spørsmålene, da jeg egentlig hadde sett for meg at brukere av dette forumet var litt mer DIY og Tibber var litt mer hyllevare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Cornelius skrev:

Det jeg  lurer på er hvor mange av dere som er Tibber kunder?

Iallfall alle som har postet der er kunder. ;) 

 

20 minutter siden, Cornelius skrev:

Ble dere Tibber kunde for å bruke deres løsninger på elbil lading, varmestyring, e.l.? Eller var det andre ting som gjorde at dere ble kunder?

De har API. Ferdig snakka. :)

 

20 minutter siden, Cornelius skrev:

Ble dere kunde via en vervelink? og har dere delt linker til andre enn her på forumet?

Jeg ble kunde før det var verving.

 

21 minutter siden, Cornelius skrev:

Håper det går greit for admin at jeg stiller disse spørsmålene

Tja, det er vel ingen krise. Men kanskje du er høflig nok til å si hvem du arbeider for? :)

 

22 minutter siden, Cornelius skrev:

da jeg egentlig hadde sett for meg at brukere av dette forumet var litt mer DIY og Tibber var litt mer hyllevare :)

Tibber er muligens "hyllevare" (selv om en rar definisjon på en strømleverandør), men det de gjør 100% riktig er å legge opp til oss DIY-ere. :)

Bare det i seg selv mener jeg er en grunn god nok til å bruke Tibber.

 

Og så har det litt med hva du tenker på som "DIY". Jeg lodder ikke mine egne dimmere, jeg kjøper dem og får en elektriker til å montere dem, selvfølgelig. Jeg har heller ikke laget min egen strømleser, selv om andre synes det er gøy. Jeg har fokus på å sette alle de "smarte" produktene i et system, som til sammen blir betydelig smartere.

 

Som jeg har sagt så mange ganger, er vi i "The Age of the Apps" der alle må ha en app fordi det er kult. Problemet med det er at ingenting blir egentlig smartere av å ha en app, til nøds blir det bare mer tilgjengelig for mannen i gata. For oss nerder, som gjerne vil gjøre det smartere enn det, holder ikke dette. Vi må kommunisere med utstyret vårt på en eller annen måte. Tibber tvinger oss riktignok til å snakke med deres Pulse via skyen (enn så lenge), men det er en API som er lett å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok i samme gata som @Moskus.

Var kunde hos Tibber før det vart vervekampanje, av den enkle grunn at eg då fekk tilgang på "vår" strømpris inn i Homeseer, oppdatert på timesnivå for å kunne styre fleksible belastningar. I ettertid har eg fått live-måling via Tibber Pulse, like genialt det.

Tibber har skjønt noko dei andre ikkje har skjønt, og enn så lenge ser det ikkje ut til at dei andre har store planar om å følge etter. Resultatet er at dei har kapra "alle" med smarthus som kundar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus og @bjornepappa Har vel oppsummert det ganske godt. :)

 

Jeg ble også kunde før verving, men jeg har vervet folk som ikke er her inne. Riktignok etter at jeg har pratet så mye om smarthus og mulighetene at de har startet med det selv. Og da er det nesten en selvfølge å ha Tibber.

De gjør det bare så enkelt!

Med god støtte av HS3 plugin til @Moskus ?

 

"Alle" skal idag ha signe egne systemer og egne apper. Da er Tibber et veldig godt tilskudd i en "gammeldags og treg" bransje!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.