Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Banggood/AliExpress-varer på 230V?


Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år hatt aversjoner mot å kjøpe elektronikk fra nettsteder som Banggood og AliExpress som skal brukes direkte på nettspenning.

Prinsippet mitt har vært å bare kjøpe elektronikk som drives på lavspenning, og heller kjøpe nettadaptere og slikt i Norge.

 

Det ble jo ikke bedre av å lese artikler som denne: https://www.dinside.no/okonomi/advarer-mot-produkter-fra-nettbutikker-som-wish-aliexpress-og-ebay/70194107

 

Men sitter for øyeblikket og ser på noen HLK-PM03-blokker fra Banggood, og jeg er usikker på om disse aversjonene mine holder vann.

 

Noen som har noen formeninger rundt temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ØysteinHJ skrev:

HLK-PM03-blokker

Tja... har du lov til å lage sånt? Det kan nok selvfølgelig diskuteres om det er "permanent" eller ikke

 

Helt ærlig tror jeg ikke slike ting er det største problemet. Der det slurves mest etter min erfaring er typisk loddinger og koblinger i f.eks. strømadaptere. Elektriske komponenter som dette er vel ofte de samme produktene som kan kjøpes over disk andre steder, men at fabrikken kjøres på natt eller at det er B-vare, dvs. klistremerker kan stå skjevt, etc.

 

Men det er jo vanskelig å svare på. Men til en dollar har du råd til å kjøpe en og åpne den for å sjekke hvordan den ser ut inni...

 

 

Jeg hadde nok imidlertid satset på en ekstern strømforsyning, kjøpt i Norge med kvittering, for det er det jeg gjør selv. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Moskus skrev:

Tja... har du lov til å lage sånt?

Dum di dei... ?

 

1 time siden, Moskus skrev:

Men det er jo vanskelig å svare på. Men til en dollar har du råd til å kjøpe en og åpne den for å sjekke hvordan den ser ut inni...

Ja, sant nok det.  Men det var kanskje et dumt eksempel, siden spørsmålet er mer relevant mtp. ferdig innbokset elektronikk med 230V forsyning.

 

1 time siden, Moskus skrev:

Jeg hadde nok imidlertid satset på en ekstern strømforsyning, kjøpt i Norge med kvittering, for det er det jeg gjør selv. ;) 

Og så er det jo betydelig enklere også da, der du har stikkontakter tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, ØysteinHJ skrev:

siden spørsmålet er mer relevant mtp. ferdig innbokset elektronikk med 230V forsyning.

Det unngår jeg, av nevnte grunner. Du har lite kontroll på hvordan det faktisk ser ut inni. Har du noe som krever "fast strøm" så sørg for at det har en ekstern strømforsyning, og kjøp en "godkjent" en...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Moskus skrev:

Det unngår jeg, av nevnte grunner. Du har lite kontroll på hvordan det faktisk ser ut inni. Har du noe som krever "fast strøm" så sørg for at det har en ekstern strømforsyning, og kjøp en "godkjent" en...

Ja, det er det jeg også tenker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.