Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Produkter som fortjener å havne i Hall of Shame


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke engang fått til ett system ut av initiell testing før jeg har anskaffet et ubrukbart produkt.

Dere har sikkert slike produkter dere også. 

Jeg vil høre om de, poste litt om de under ? 

Vi kan kalle det miljøvern i praksis, alt for mye elektronikk kastes fordi de er defekt fra fødselen av.

 

Så jeg nominerer herved Cleverio Z-wave temperatursensor fra Kjell.

(Nettsøk avslører at dette også selges under merket Hilman. Cleverio er det Kjell som eier)

 

Hva er dårlig:

For å resette må man stikke inn en pinne i ett hull mens man setter inn batteriet. pinnen skal da trykke inn en bryter.

Dette er i praksis umulig da pinnen vil skli av bryteren.

Det er også vanskelig å få til tre trykk på bryteren med pinnen får å registrere opp sensoren.

Batteriluka sitter ikke fast, rett og slett for billig design.

Batteriet er av typen CR2450.

Nettsøk tyder på at den vil sende temperatur hver time. Om dette stemmer eller det kan endres vet jeg ikke.

Jeg har rett og slett ikke fått registrert den opp i z-wave nettet mitt.

Gir opp, og avskriver som skrot.

 

Edit: Fikk sensoren til å virke - vel, nesten.

Den må ha ett nytt friskt batteri for inclusion/exclusion skal kunne skje.

Den sender temp og fuktighet ved endring, men:

Den slutter å virke sånn helt plutselig og man må ta ut batteriet og sette det inn igjen.

Når batteriluka og festeanordningen er såpas skralt designet så vil denne sensoren ikke vare lenge.

Jeg står ved min vurdering: 

Dårlig og skralt design. Skrot.

 

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg er enig i at denne er den dårligste temperaturføleren jeg har.

Det jeg erfarer er at den kun sender temperaturen når den har endret seg med ca 1 grad.

Har den på badet, og nå er det mange dager siden den har sendt inn noen temperatur fordi temperaturen ligger meget stabilt på 26 grader.

 

Fukt sensoren derimot sender oftere  på grunn av variabel fuktighet.

 

Ser at de eneste målingene jeg får mellom 23 og 28 er:     

27.79

26.76

25.73

24.7

23.67

Mottar ingen verdier mellom disse målingene så den er dårlig egnet til å regulere særlig nøye.

 

Når jeg flytter den på et kaldt rom så sender den temperaturmålingene hurtig.

Fikk ny verdi hvert minutt når temperaturen sank hurtig.

 

Jeg bruker den som en backup sensor som  tar over når 433 mhz måleren ikke sender på grunn av kollisjoner med andre 433 sensorer.

Da slipper jeg at badet blir iskaldt eller glovarmt. Får også varsel når temperaturen går over 26.76 eller under 25.73 så jeg kan sjekke om noe er galt.

 

Bruker TellStick ZNet Lite v2  og lager alle program i Telldus Live.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.