Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Telldus Znet V2 Termostat,


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få lagt inn veksling mellom eco og comfort mode schedulert?  Noen som kan forklare hvordan/ om det lar seg gjøre? 

Sliter også med at HeatIT termostatene installeres forskjellig i Telldus Live når de legges til. Noen som har noe tips hva årsaken kan være? De står omtrent like nære Telldus og ikke mer enn 5 meter unna. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 17.33, hhamme skrev:

Hei,

Beklager hvis det blir feil å fortsette tråden med litt annet problem, men mener det er relatert til fw oppdatering på Telldus ZNet light V2 til versjon 1.3.1 og HeatIT termostat.

 

Har 6 stk Heatit TRM2fx og plutselig nå for et par dager siden begynte de å slås av i stedet for å veksle mellom ECO og CO mode når de styres fra Telldus.

 

Andre som opplever dette eller vet hva som må endres får å det det til igjen?

Hei,

Jeg opplever det samme og får ikke til å skifte mellom ECO og CO fra appen på telefonen som tidligere. Om ikke annet er det positivt å få bekreftet at det ikke er min termostat det er noe galt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert mange av dere klar over, men jeg ble ikke klar over dette før jeg fikk svar fra Telldus support i dag.

Telldus Live! v3 beta er tilgjengelig for kunder med Premium. Denne ga meg nødvendig kontroll over min Multireg/heatIT Z-Wave termostat igjen. iOS App versjon 3.12 er også tilgjengelig som beta for den som vil teste: https://telldus.com/se/utveckling/ 

 

Dette løste mine problemer som dukket opp når jeg fikk ny firmware i min TellStick ZNet Lite v2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, arves skrev:

Dette er sikkert mange av dere klar over,

Takker, har ikke sett så nøye på Live beta da den er ganske uferdig.

Men der finnes altså full tilgang til Heatit TRM2fx

Veksling mellom Heeat/Cool/EcoHeat/ Av-På:

 

Termostat_Live.jpg.205c5df3372e075ecc6e8ef60a2ba777.jpg

 

Velg enheten for rele: 

Termostat_LiveRele.jpg.4bf409fb3f42316e0df1b16245776dee.jpg

Klikk på figuren til høyre. (Fuglefjør eller blad?)

Fungerer altså for Heatit TRM2fx, ikke V1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, arneolav skrev:

Fungerer altså for Heatit TRM2fx, ikke V1


Det fungerer fint å styre min Multireg (heatit) Z-Wave termostat 3600W 16A (El-nr. 5430444) fra Telldus Live! Beta og fra iOS App versjon 3.12 . Det jeg ikke får, er temperatur i gulv eller rom. Jeg får bare valgt temperatur. Jeg har løst dette ved å bruke en annen temperatursensor i tillegg, men det kunne vært greit å få dette fra termostaten også.

Noen som vet om en firmware-oppgradering vil hjelpe - og hvordan firmware versjon kan leses av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arves skrev:

Noen som vet om en firmware-oppgradering vil hjelpe - og hvordan firmware versjon kan leses av? 

Din versjon (El-nr. 5430444) kalles bare "hvit" og den gir ingen informasjon om versjon av firmware.

2 timer siden, arves skrev:

Jeg har løst dette ved å bruke en annen temperatursensor i tillegg

Samme har jeg.

---

Med oppgraderingen vises temperatur for: Intern luft, ekstern luft og gulv. 

Vil kanskje ikke anbefale oppgrtadering, da det hos meg har medført noen merkelige "sideeffekter": 

- Rapportering av sensorer som ikke finnes (Lux, fukt...barpress).

- Feil med inn/utkobling av rele for gulvvarme.

Og leverandør vil bare erstatte med tilsvarende utgave. Det blir ikke aktuelt.

---

Jeg har 5 stk av denne typen og alle er oppgradert, men har  bestemt meg for å hive ut disse.

Forløpig er én erstattet, med type Heatit TRM2fx. Den fungerer greitt, viser temp og vises som termostat i app og Live beta.

Den som er hivd ut var for badet på hytta, den kunne forårsaket en aldri så liten katastrofe, da den enten glemte å fyre eller glemte å slutte å fyre. 

Har for ekstra sikkerhet ekstra varme og ekstra temperaturovervåkning.

Avventer å bytte ut de øvrige, kanskje det dukker opp noe annet/nytt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, arneolav skrev:

Vil kanskje ikke anbefale oppgrtadering, da det hos meg har medført noen merkelige "sideeffekter": 


Takk for info om oppgradering. Da lever jeg godt med den funksjonaliteten jeg har og sparer tid og penger. Dette er også til gulvvarme på hytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.