Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva er dagen beste talestyring mulighet til HS3?


Knutarn

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Moskus said:

Min helt personlige mening: Alexa er best, men snakker kun engelsk. Google Home er OK, men kan norsk (innimellom).

 Aah. Synes og snakke norsk til systemet er +++ Men veit du hvordan man snakker så til den? Må man si Homeseer i mellom?

 

Hvordan muligheter har Alexa mot Googel? :)

 

Vanskelig valg, selv om jeg ønsker helst norsk tale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Google, det fungerer heilt ok. Skjønnar ganske so bra sognamaol, f.eks "Hey Google, slao pao kaffitraktar" og det er eit stort pluss ;)

Men den er ganske følsom for bakgrunnsstøy, veit ikkje om Alexa er betre eller verre - det har kanskje meir med HW enn SW å gjere... 

 

Edit: Du treng ikkje sei noko om Homeseer, Google og Homeseer skjønnar at kommandoen skal dit heilt av seg sjølv så lenge det er satt opp korrekt per device.

 

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, bjornepappa said:

Vi har Google, det fungerer heilt ok. Skjønnar ganske so bra sognamaol, f.eks "Hey Google, slao pao kaffitraktar" og det er eit stort pluss ;)

Men den er ganske følsom for bakgrunnsstøy, veit ikkje om Alexa er betre eller verre - det har kanskje meir med HW enn SW å gjere... 

 

Edit: Du treng ikkje sei noko om Homeseer, Google og Homeseer skjønnar at kommandoen skal dit heilt av seg sjølv så lenge det er satt opp korrekt per device.

 

 OKei :) Kan jeg feks spøre om en oppdatering, så vil den gi meg tempraturer i huset osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel som Alexa har som dessverre ikke er mulig med Google (fordi Google har begrensninger på antall "skills" hver utvikler får sende inn), er at man kan utvide det enda mer med Jon00s scriptingpakke.

 

Dette er f.eks. ikke mulig med Google Home (dvs. iallfall ikke på en enkel måte). Her har jeg satt opp en liten samtale med Alexa, og HomeSeer styrer kaffetrakteren:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Moskus said:

En fordel som Alexa har som dessverre ikke er mulig med Google (fordi Google har begrensninger på antall "skills" hver utvikler får sende inn), er at man kan utvide det enda mer med Jon00s scriptingpakke.

 

Dette er f.eks. ikke mulig med Google Home (dvs. iallfall ikke på en enkel måte). Her har jeg satt opp en liten samtale med Alexa, og HomeSeer styrer kaffetrakteren:

 

 

Kult, hva mener du med skills? At du kan lære den en samtale ?  Feks: Kan du skru opp temp på soverommet? Så spør hun hvor mye grader? osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Knutarn skrev:

Kult, hva mener du med skills?

"Skills" er det Amazon kaller integreringene sine. HomeSeer har f.eks. to til Alexa; en som er en "vanlig" smarthus-integrering ("Alexa, turn of the light") og en som gir tilgang til hele HomeSeer ("Alexa, tell HomeSeer to run event 'Something cool' ").

 

12 timer siden, Knutarn skrev:

Feks: Kan du skru opp temp på soverommet? Så spør hun hvor mye grader? osv

Det er mulig, men det er enklere å bare si gradene med en gang (hvis det er en "ekte" termostat der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Moskus said:

"Skills" er det Amazon kaller integreringene sine. HomeSeer har f.eks. to til Alexa; en som er en "vanlig" smarthus-integrering ("Alexa, turn of the light") og en som gir tilgang til hele HomeSeer ("Alexa, tell HomeSeer to run event 'Something cool' ").

 

Det er mulig, men det er enklere å bare si gradene med en gang (hvis det er en "ekte" termostat der).

 

Takk! :)

 

Ser ut som Alexa er veien og gå :D Hvordan Alexa enhet som ( hovedenhet i stua) bør jeg kjøpe? :) Har også sonos i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Knutarn skrev:

Hvordan Alexa enhet som ( hovedenhet i stua) bør jeg kjøpe?

Det må du faktisk bestemme selv, jeg vet ikke hvilken bruk du har... ;)

 

Jeg har Echo Dot'er stort sett overalt, men et par mindre med skjermer i stua og på kjøkken, og en "original" Echo i kjelleren. De nye dot'ene har bedre lydkvalitet enn de gamle, og det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.