Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvilket nettbrett til hstouch?


Armas

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide å få opp litt informasjon og mulighet for styring på veggen. Hstouch er kjøpt, men jeg har ingen skjerm til å ha på veggen. Så da spør jeg her.

 

Jeg vil ha en skjerm som kan vise:

hstouch

slideshowmed bilder

mulighet for å styre Sonos.

 

Om den i tillegg kan brukes til å kommunisere med doorbird når det ringer på, hadde det vært topp.

 

Vil helst ha en hvit en, for det blir penest på veggen.

 

Har det noe å si om jeg velger Windows eller Android?

 

Er det noen som misliker å være plugget inn hele døgnet?

 

Så på Elkjøp nå at de har disse tre til under 2000kr:

 

-Acer Iconia One 10 B3-A40 nettbrett 16 GB (hvit) 

-Lenovo Tab4 10 nettbrett 16 GB (hvit)

-Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi 16 GB (hvit)

 

Noe galt ( eller riktig) med noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Huawei Mediapad T3 10" (ca 1000 kr). 

Kjører HSTouch og bilde slideshow. Kjører Android og med Tasker så er det mye kjekt man kan gjøre. :) jeg har lader i en veggplugg og bryter strøm på natt/borte. Tasker håndterer å lukke ting/dimme ned når strøm brytes og starter opp slideshow når strøm kommer på. Trykker man på skjermen når slideshow kjører så åpnes HSTouch. :) ringer det på så åpnes TinyCam med kamerafeed i 15 sek før den går tilbake til slideshow. 

 

Jeg har den integrert med MQTT og kan sende kommandoer til den fra HomeSeer på den måten (f.eks når det ringer på). 
 

Jeg ville gått for Android, mindre oppdateringer/vedlikehold enn Windows. Gjerne lettere å finne nettbrett-apper enn touch-vennlige Windows programmer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 10.45, ZoRaC skrev:

Jeg gikk for Huawei Mediapad T3 10" (ca 1000 kr). 

Kjører HSTouch og bilde slideshow. Kjører Android og med Tasker så er det mye kjekt man kan gjøre. :) jeg har lader i en veggplugg og bryter strøm på natt/borte. Tasker håndterer å lukke ting/dimme ned når strøm brytes og starter opp slideshow når strøm kommer på. Trykker man på skjermen når slideshow kjører så åpnes HSTouch. :) ringer det på så åpnes TinyCam med kamerafeed i 15 sek før den går tilbake til slideshow. 

 

Jeg har den integrert med MQTT og kan sende kommandoer til den fra HomeSeer på den måten (f.eks når det ringer på). 
 

Jeg ville gått for Android, mindre oppdateringer/vedlikehold enn Windows. Gjerne lettere å finne nettbrett-apper enn touch-vennlige Windows programmer. 

 

Takk for tips. Jeg endte opp med en Lenovo tab4 10" som jeg fikk billig. 

Nå er spørsmålet om det er noen vits i å begynne med Hstouch3 eller om det er bare å vente på HStouch4. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.