Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Min Renovasjon.vb - Hent Dato for søppelhenting i Homeseer


clio75

Anbefalte innlegg

La til ScriptingReference tii NewtonSoft.

 

Da dukker feilmeldingene her opp:

 

Oct-21 22:31:44   Error Compiling script /usr/local/HomeSeer/scripts/Soppel.vb: 'Tls12' is not a member of 'System.Net.SecurityProtocolType'.

Oct-21 22:31:44

  Error Compiling script /usr/local/HomeSeer/scripts/Soppel.vb: The import 'System.Core' could not be found.

 

Ut fra det jeg har funnet ble det ikke med default før i .Net 4.7.

Noen som vet hvilken .Net versjon som er med Homeseer på Linux, eller hvordan jeg kan finne versjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg kjører med Mono 3.2.8, som støtter .Net 4.0, så der er nok problemet nå.

 

Søkt litt på oppdatering til Mono 5, men ser ut som det ikke trenger å gå smertefritt...

Endret av BME
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du svart på dette spørsmålet selv?

 

På 16.10.2019 den 23.17, BME skrev:

Fikk trøbbel med: 


Net.ServicePointManager.SecurityProtocol = Net.SecurityProtocolType.Tls12

I stedet for å bruke enumen, erstattet jeg den med verdien, som er 3072

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Har ikke du svart på dette spørsmålet selv?

 

 

Dessverre.

Jeg kom videre tidligere i prosessen med kompileringen, men fungerte ikke til slutt.

Tls1.2 er ikke støttet i .Net 4.0

 

Om jeg fjerner hele kodelinjen, og bruker default som i dette tilfellet er tls1.1, får jeg ikke kontakt med nettsiden

Endret av BME
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har denne metoden slutta å fungere eller gjør jeg noe feil?

 

error.PNG.69921bb7d6c96bf43a461407645ff46a.PNG

 

Jeg har prøvd med AppKey som ligger i koden i innlegget her, samt AppKey jeg fant ved hjelp av utviklerverktøyet i Chrome da jeg gjorde oppslag hos lokalt renovasjonsselskap. Det er jo like før vi får nye kommunenummer, så jeg har også prøvd meg fram med forskjellige kommunenummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne metoden slutta å fungere eller gjør jeg noe feil?
 
error.PNG.69921bb7d6c96bf43a461407645ff46a.PNG
 
Jeg har prøvd med AppKey som ligger i koden i innlegget her, samt AppKey jeg fant ved hjelp av utviklerverktøyet i Chrome da jeg gjorde oppslag hos lokalt renovasjonsselskap. Det er jo like før vi får nye kommunenummer, så jeg har også prøvd meg fram med forskjellige kommunenummer.
Her i hos meg virker ingen ting da vi er i operatør bytte. Så går ikke testet desverre.
Får ikke feil på skripet i loggen så det burde virke.

Skal se over på nyåret og mase litt mer på kommunen så de får igang appen igjen [emoji41]

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30/12/2019 at 19:57, lasseruud said:

Om jeg prøver URL manuelt i Chrome, får jeg HTTP ERROR 401. I Edge og IE får jeg bare ei blank side uten feilmelding(er). Må vel være noe med appkey/tilgang?

 

Er det noen som bruker denne som det fortsatt fungerer hos?

Hei, 

 

Prøvde 0400 som kommunenummer, men da får jeg feil. 

Send meg en PM med kommune så kan jeg prøve hos meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og @lasseruud forsket litt. 

Han bodde langs en Fylkesveg, men dette nummeret virket ikke. Det ser ut som samme veg har flere nummer. Og appen bruker en kommune vegnummer. På Vegvesnen.no finner jeg bare FV nummeret og trenger tydeligvis en kommune referanse/Nummer på samme vei.

 

@lasseruud fant den via sitt lokale renovasjonsselskap.  Og jeg fant samme nummer med å sniffe trafikk mellom app og server.

Om noen har en måte å finne dette på kan jeg oppdatere første post med noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nylig begynt å bruke denne, men noe har tydeligvis skjedd på veinummer-fronten.

jeg fikk samme feilmelding som @lasseruud, og tenkte at her må noe gjøres

 

ved å bruke hjemmesiden til det lokale renovasjonsselskapet klarte jeg å "sniffe" meg fram til gatenummeret,

det nye viste seg å være det gamle nummeret med kommunenummeret som prefiks

gammelt: 10582

nytt:150610582

 

jeg oppdaget også at jeg hadde fått nytt kommunenr, istendenfor 1502 så var det blitt 1506. dette har sikkert med de kommunesammenslåingene som har vært nå nylig.

vegvesenets kartserver har ikke oppdaterte kommunenummer på veiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nylig begynt å bruke denne, men noe har tydeligvis skjedd på veinummer-fronten.
jeg fikk samme feilmelding som [mention=1727]lasseruud[/mention], og tenkte at her må noe gjøres
 
ved å bruke hjemmesiden til det lokale renovasjonsselskapet klarte jeg å "sniffe" meg fram til gatenummeret,
det nye viste seg å være det gamle nummeret med kommunenummeret som prefiks
gammelt: 10582
nytt:150610582
 
jeg oppdaget også at jeg hadde fått nytt kommunenr, istendenfor 1502 så var det blitt 1506. dette har sikkert med de kommunesammenslåingene som har vært nå nylig.
vegvesenets kartserver har ikke oppdaterte kommunenummer på veiene
Stemmer. Jeg venter på den samme endringen i Sandefjord

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet denne eventen/scriptet her hos meg og det virket på nesten første forsøk. Dvs eg viste ikkje eg måtte lage en virtuel device manuelt, eg trudde eventen opprettet den.

Men dette er mitt første script i homeseer?

Einaste eg oppdaget var at hos meg ligg matavfall som fraksjon 15 og dermed måtte eg legge inn ei ekstra linje for det. Kunne eventuelt ha redigert en av dei andre.

Takk for supert script??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har endelig fått oppgradert systemet slik at jeg kan prøve meg på dette igjen.

Men, jeg får litt problemer med parsingen av json-objektet.

 

Har følgende response:

{ "FraksjonId": 1, "Tommedatoer": [ "2020-02-03T00:00:00", "2020-02-10T00:00:00" ] }

 

Scriptet feiler på denne linjen:

output  = json(i)("FraksjonId")

 

Feilmeldingen er: Exception has been thrown by the target of an invocation.

InnerException sier dette: Accessed JArray values with invalid key value: "FraksjonId". Int32 array index expected.

 

Er ikke kjempegod på VB og JSON... Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått sett litt på dette igjen, og har nå fått det til å fungere.

 

Har endret til disse 2 linjene:

 

output = json(i).GetValue("FraksjonId").ToString()

output2 = json(i).GetValue("Tommedatoer").First.ToString()

 

output2 henter kun den første tømmedatoen, men det er også det jeg er ute etter. Har ikke brukt med tid på å få med neste også.

 

Jeg får dog amerikansk format på datoen.

Kan jeg sette dette noe sted i systemet (Linux) eller må jeg fikse dette i scriptet eller i HSTouch? TimeZone i Setup-bildet i HS er Europe/Oslo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, BME said:

Jeg får dog amerikansk format på datoen.

Kan jeg sette dette noe sted i systemet (Linux) eller må jeg fikse dette i scriptet eller i HSTouch? TimeZone i Setup-bildet i HS er Europe/Oslo.

Så bra at du har fått dette til. Jeg gjør ingen formatiering.

image.png.8441b26b6c8ed00953e5f0cbc04b6d40.png

Hos meg blir dato snudd til system formatering. Så jeg regner med at dette da har noe med linux oppsette ditt å gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, clio75 skrev:

@Moskus Noen ideer om hvordan HS4 kommer til å kunne formatere tekst i webinterfacet ? 

Nei, ikke mer enn deg. Foreløpig ser det ikke ut som de støtter html, men du har foreløpig testet mer enn meg.

 

Hva om du bytter ut "<br>" med "</br>"?

 

Meld i fra til HS!! Det er poenget med beta'er: Rette slike "feil" eller mangler. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan en kan få satt opp dette i parent og child device?

Kan jo selvfølgelig dele opp/duplisere scriptet, men er mer elegant med parent og child.

 

Ønsker å få hver søppeltype i egen device - blir lettere å gjøre det fint i HSTouch...

Endret av BME
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et fint forslag til forbedring 
Fant denne fra @Moskus på et annet forum 

https://www.diskusjon.no/topic/1708976-scripts-til-hs3/?do=findComment&comment=23070905

Posten er fra 2016, men HS har vel ikke endret seg så mye (Håper jeg)

 

Her har han en setup del i scriptet. Og lager child nodes. 

Tror jeg kanskje skal se på det en stormfull aften (om strømmen ikke går da ;)) 

 

Fant også en post fra @Moskus her på forumet også 

 

Endret av clio75
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.