Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fjernstyring av varmekabel på vannrør


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer på om noen har et tips om en Z-Wave av-/på-bryter for fast installasjon? Den skal styres fra Telldus, og er for å slå av og på varmekabelen på vannrøret inn til en hytte. Kabelen er koblet til fast installasjon via en to-polet bryter og en koblingsboks (det vil si det er faktisk to kabler ut fra koblingsboksen, som er koblet sammen, så jeg antar det er to varmekabler). Se vedlegg. Jeg har ikke tenkt å klusse med faste installasjoner på denne hytta selv (spesielt siden det ikke er jeg som eier den), så jeg må bruke elektriker. Men tenkte at jeg kanskje kunne kjøpe inn bryteren selv, etter eventuell anbefaling, og få elektrikeren til å montere den. Er ikke sikker på hvor mange watt kabelen drar, men det er neppe over 2 KW.

 

Varmekabel-styring.jpg

Endret av GeirAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan benytte hvilken som helst bryter som er for innbygging, de heter oftest et eller annet med "relé".. 

Sjekk hvor mange watt varmekabelen trekker.

 

F. eks denne kanskje best(?): 

FIBARO Relay Switch 1x2,5kW

eller denne

Fibaro - Relay Switch 1X3kW

 

Denne er ok;

Nexa Z-Wave Mottager av/på AN-179

 

Som regel rimeligere her:

https://www.eldirekte.no/nexa-mottaker-av-paz-wave/cat-p/c1000618/p10635603

 

Se flere under Telldus kompatible enheter.

 

Hvis varmekabelen trekker mye kan du la en slik bryter/rele styre en kontaktor.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.