Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trådfri spotter fra IKEA


haakk

Anbefalte innlegg

Hei. Ser IKEA har kommet med spotter med støtte for trådfri. Står at de kan installeres direkte i isoleringen, og også brukes på bad blant annet. Lyser 600 lumen og lysfargen kan variere mellom 2200 Kelvin (varm glød), 2700 Kelvin (varmhvit) og 4000 Kelvin (kaldhvit). 

 

Meget interessante spotter til en billig penge. Noen som har testet disse? Vil spottene være "godkjent" av elektriker, eller styrer de unna disse siden det er fra IKEA? 

 

https://www.ikea.com/no/no/p/leptiter-led-integrert-spotlight-dimbar-varmhvit-til-kaldhvit-50353513/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, haakk skrev:

Vil spottene være "godkjent" av elektriker, eller styrer de unna disse siden det er fra IKEA?


Min elektriker monterte både plafond og speillys fra IKEA. Han hadde ingen betenkeligheter med det. Godkjent er godkjent, uansett hva det står på logoen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har byttet alle mine spotter i hele huset, med disse. Topp produkt! Fungerer helt perfekt enten man kun har vanlig lysbryter og/eller IKEA "puck" og/eller IKEA HUB, eller et fullt Home Automation system. Idiotsikker løsning. Min elektriker har installert alle, uten motforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VikingOy skrev:

Jeg har byttet alle mine spotter i hele huset, med disse. Topp produkt! Fungerer helt perfekt enten man kun har vanlig lysbryter og/eller IKEA "puck" og/eller IKEA HUB, eller et fullt Home Automation system. Idiotsikker løsning. Min elektriker har installert alle, uten motforestillinger.

 

Kult! Hvordan er lyset, er det "spot følelse" eller mer som et vanlig takpunkt? Har du noen bilder? Med full lysstyrke og dimmet helt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lampene gir et veldig homogent lys i og med at det benyttes COB LED. Både KELVIN og LUX-verdiene kan justeres sømløst, så dette oppleves som svært behagelige lyskilder. Jeg har ikke noen bilder fra mitt hjem som jeg ønsker å legge ut, men det finnes nok av bilder på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21/10/2019 at 21:11, Moskus said:

Jeg tenker det at siden jeg først må ha en elektriker på plass, så er det fort han som trekker opp prisen.

 

Det er jo naturlig at timeprisen til elektriker øker, når kunden selv leverer materiellet. Dekningsbidraget til et elektrofirma er jo basert på salg av timer og materiell.

Ikke noe problem med å installere CE merkede produkter levert av kunde, men da er kunden selv ansvarlig for å skaffe dokumentasjon og at det står i samarbeidserklæringen at utstyret er levert av kunde.

 

Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre erfaringer (venner, kollegaer og familie) er at de fleste "elektrikere" er gode på å banke kabel, men ikke så veldig mye mer. Selv ikke de større installasjonsfirmaene og utbyggerne, har noe særlige kunnskaper om Smarthusløsninger.  Ta OBOS f.eks. - de er gode på betong og tre, men der stopper det også.  Og det er synd - selv om det selvsagt finnes unntak, så er dette en bransje som så til de grader har sovet i timen. IKEA har nylig våknet, og nå gjør de Smarthus (Hjem-Smart) til et eget forretningsområde.  Her kan selvsagt de etablerte sloss imot utviklingen og fortsette å fraskrive seg ansvar, eller de kan se seg slått av nye aktører som vet å tilpasse seg virkeligheten. Slik fungerer verden, og slik vil det alltid være (Ref, Nokia, Kodak, Agfa, etc..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er sertifisert for futurehome -og har heller ikke et problem med å installere IKEA produkter for kunde. Det eneste er at vi ikke stiller garanti ansvar for produkt vi ikke leverer.

 

CE godkjenning er forøvrig ikke kriterie til om det er godkjent for montasje. Det er kun at produktet er godkjent for salg i Europa mtp produksjonsmetoder og miljøhensyn. 

 

Disse spottene selges av IKEA i Norge -enkel logikk er at et selskap som IKEA aldri ville solgt et el-produkt i Norge som ikke var sertifisert. De er grundigere enn mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.