Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa og Fruen


Fermate

Anbefalte innlegg

Til nå har fruen benyttet min konto for å snakke til Alexa.
(Styre HomeSeer, shopping lister og spille musikk og Radio)

 

I forbindelse med at jeg nå får Alexa i begge bilene tenkte jeg at jeg skulle utforske litt med det at hun har sin egen konto og sånn der "Amazon Household"

Har dere noen erfaring med det?

 

Har også lyst til å leke med at Alexa kjenenr igjen hvem som snakker. Må jeg ha egen konto for det eller kan det kjøres på samme  konto?

 

Tips til do and dont's er velkommne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme, og tenkte du nå skulle gi meg en god oppskrift på dette... ;)

 

Men hva med dette? https://www.techjunkie.com/echo-multiple-users/

Sitat

Setting up that extra user is very straightforward and can either be done while unboxing or later. As long as they have their own Amazon account and know the login, you should be done in under two minutes.

  1. Open the Alexa app on your phone if you are the main user.
  2. Select Settings and Household Profile.
  3. Log in using your account when prompted and select Continue.
  4. Select to add an extra account and allow them to enter their own Amazon account details.
  5. Select Join Household.

Now both users should be able to use Alexa independently. If the second user is an adult and has a payment method on their Amazon account, they will be able to make purchases and use every aspect of the Echo.

 

One thing to know if adding multiple users. Once you add them, you are essentially giving them permission to use your content, make purchases on your account and generally do what they like. Even though both users have their own account, you only need to say ‘Alexa switch accounts’ and it does it.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.