Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Z-Stick Gen 5 tok kvelden


jrewing

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Virker som min Aeotec Z-Stick Gen 5 har tatt kvelden. Hele nettverket var nede, skulle ta en titt og Aeotec Z-Stick Gen 5 ville ikke gjenkjennes av Windows. Jeg flytta hele Homeseer til en bedre PC og der dukka den opp igjen, men hadde ikke kontakt med noen av nodene. Prøvde å legge til noder på nytt uten hell og etter en stund ville den ikke lyse blått lenger når jeg trykket på knappen.Og nå vil ikke Windows vedkjenne seg den lenger. Kan batteriet være gåent? Kan det skiftes? Må man regne med at den dør etter ca 3 år? Gode alternativer? Må alltid ha en backup-interface hvis det er så upålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte forrige generasjons Z-Stick lenge uten slike problemer. Selv om batteriet er gåent skal du kunne legge til noder direkte fra HS (det er forøvrig den foretrukne måten).

Om det er "så upålitelig" eller ei kan sikkert diskuteres, forumet flommer ikke akkurat over folk som har det problemet... ;) 

 

Men hvis Windows ikke vil gjenkjenne den så er det tydeligvis et problem, siden du har prøvd flere PCer. Hvis det er sånn at du får kontakt med den igjen, så er det første du skal gjøre å ta EN BACKUP AV DEN så fort som overhodet mulig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.