Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Endre grafikk på tracking device.


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Etter å ha klødd meg i hode lenge nå, så må jeg bare spørre om hjelp.

 

Ønsker å tracke status på en device, men ha custom grafikk på forskjellig status.

F.eks ytterdøren, ønsker jeg grønn knapp for låst og rød knapp for ulåst.

 

Men når jeg velger StatusTracking på dørlåsen, og Use Status Image, så hjelper det ikke at jeg setter custom StatusImage. For selv om jeg velger bilde og status, så vises bare standard grafikken fra HS.

image.png.4b1a23e8e39c279ef5294505540176d3.png

 

Eneste løsning jeg har fått til på den i midten, er at jeg har endret default icon i HS3, men jeg ønsker ikke å gjøre dette med samtlige det gjelder.

 

Er det ikke mulig å gjøre slik jeg ønsker, eller er det no jeg har totalt oversett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Moskus said:

Har du lagt til "StatusImages"?

image.png

 

Ja, jeg har det.

Men prøvde nå å sende oppsettet til mobilen istedenfor brettet som skal på veggen, og da ser det ut som at det funker..

Så kan hende det løste seg, skal teste litt mer.

 

Men håper virkelig HStouch designer får seg en oppfriskning med HS4.

Irriterende å måtte deploye hver gang man justerer på noe tekst eller elementer for å se at det blir rett.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, JohnMartin skrev:

Irriterende å måtte deploye hver gang man justerer på noe tekst eller elementer for å se at det blir rett.. ?

"I've got 99 problems, but that ain't one"...?

Har du husket å deploye all grafikken? :)

 

Mitt største savn er 1) å  kunne lage mer dynamiske grensesnitt og 2) kunne zoome, for pokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Moskus said:

"I've got 99 problems, but that ain't one"...?

Har du husket å deploye all grafikken? :)

 

Mitt største savn er 1) å  kunne lage mer dynamiske grensesnitt og 2) kunne zoome, for pokker!

 

Ja, det er ikke noe problem på nettbrettet. Men det er det at det er forskjell mellom nettbrett og designer.

 

Hver gang jeg endrer posisjon på tekst eller et element, så må jeg deploye til brettet for å se om det ble som ønsket.

Eksempel fra designer:
Capture.JPG.2ee71d6ba1c56338d2ed86f2c5dc371a.JPG

 

Men slik ser det ut på brettet:
https://ibb.co/cLbYxK5

 

Er bare ganske tidkrevende når layout på designer ikke er lik som på brettet..

 

Edit:
Skulle være et bilde av nettbrettet her også, men av en eller annen grunn, så får jeg ikke lov å laste opp flere bilder til forumet..
Verken her eller i ny post..

 

Edit2: La til link til bilde.

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, ZoRaC said:

Hvilken versjon av HSTouchDesigner kjører du? Du har valgt riktig type nettbrett i project settings? Og riktig oppløsning på prosjektet (matcher nettbrettet)?

Versjon 3.0.77

 

Ser at oppløsningen er mindre enn på brettet. Kan det være så "enkelt"?

 

1200x800 vs 1200x1920(er det som står oppe i hjørnet i hstouch appen)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JohnMartin skrev:

Ser at oppløsningen er mindre enn på brettet. Kan det være så "enkelt"?

 

1200x800 vs 1200x1920(er det som står oppe i hjørnet i hstouch appen)


Det kan i hvertfall skape de problemene du har med at ting ser helt forskjellig ut. Prosjektet bør ha samme oppløsning som nettbrettet (minus det som går bort til menyer og sånt). Prøv det og se om ikke ting blir seende likt ut på PC og nettbrett etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ZoRaC said:


Det kan i hvertfall skape de problemene du har med at ting ser helt forskjellig ut. Prosjektet bør ha samme oppløsning som nettbrettet (minus det som går bort til menyer og sånt). Prøv det og se om ikke ting blir seende likt ut på PC og nettbrett etterpå. :) 

 

 

Hatt meg en runde med å endre litt bare for å teste, og det ble mer likt, men fortsatt ikke det samme.

Designer:
image.thumb.png.a7182cf70b0e0e52d2ae09703f9776ac.png

 

Brett:
20191024_214544.thumb.jpg.a3aeb05bf051dea9730c6be0521a1711.jpg

 

Ble litt mer strevsomt å bruke designer også når arbeidsflaten ble nesten like stor som skjermen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 24.10.2019 den 22.16, JohnMartin skrev:

Det er likt hos dere som bruker hs touch?
What you see is what you get?


Jepp... :) 

 

På 24.10.2019 den 22.30, JohnMartin skrev:

Fikk et lite hint om at det kunne være Font som var problemet.

 

Er det noen som bruker hstouch på android brett og som ikke har dette problemet? Hvilken font brukes da isåfall?

 

Jeg bruker iPhones, men har et Huawei Mediatab-brett også. Har ikke endret font, bruker bare den som er default. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.