Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

NFC-tags fra iPhone


Thomas_E

Anbefalte innlegg

Jeg så nylig en video på youtube med en som har automatisert en del handlinger via iOS sin "nye" funksjon. Er det mulig å koble eksisterende hjemmeautomasjon mot denne løsningen? Jeg er litt i startfasen hva gjelder systemvalg og har kun et par IKEA-pærer i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er denne?

 

Hadde ikke fått med meg disse nyhetene i iOS 13, dette ser jo genialt ut! :D 

Jeg vil tro man kan styre hva som helst av hjemmeautomasjonssystemer som har et form for REST API - dvs en URL du kan åpne for å trigge en handling. Som "action" i "Snarveier"-appen velger man da "hent innhold fra nettside". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde meg for god til å si noe á la "igjen kommer iPhone med nyheter som ikke er nyheter, og Apple-folkene går av hengslene", og det er dere vel glade for. ?

 

Jeg har tidligere brukt det. Og så latt være å bruke det. Kom aldri på noen scenarier hvor "flyten" ble forenklet ved å legge til NFC tags.

 

Jeg har (og brukte tidligere, ikke nå) en tag på nattbordet. Ideen var at når jeg la mobilen der så skulle huset gå i nattmodus. Men så var det dette med unntakene, da. For dette skulle kun gjelde når det var jeg som var sistemann i seng. Det kunne blitt løst med at kona hadde en tilsvarende tag på nattbordet sitt, men jeg har ikke engang turt å starte den debatten om å "husk å alltid legge mobilen din på samme sted på nattbordet, for ellers fungerer ikke smarthuset".... ;) 

 

Når jeg tenker meg om kunne jeg hatt en i bilen. Hvis bilen er i garasjen, og mobilen settes på plass i holderen, så åpne garasjedør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Jeg har tidligere brukt det. Og så latt være å bruke det. Kom aldri på noen scenarier hvor "flyten" ble forenklet ved å legge til NFC tags.

 

Ikke nødvendigvis med NFC-tags, men jeg la nettopp til en automasjon som gjør at nå jeg slår av vekkerklokka på mobilen, så slås skjermen på soverommet seg på (den som viser meteogram, nyheter, osv). :) Ja, jeg vet at man kan gjøre dette med Tasker på Android, men det har ikke vært mulig å gjøre noe sånt på iOS før nå. Noen vil kanskje starte kaffetrakteren når man slår av vekkerklokka, f.eks?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.