Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro termostat - batteri problemer


Anbefalte innlegg

Jeg tester ut veldig forsiktig noen smarthus funksjoner og har satt opp en Fibaro HCL, og har blant annet koblet opp 2 soner med Fibaro sine termostater med ekstern temp føler.

 

Det jeg har sett nå er at den ene termostaten har en batteri levetid på ca 1 uke (i bruk i ca 1 mnd) mens den andre ble ladet opp ved montering og ikke ladet siden. 

Tanker om det er produktfeil eller noe med mine innstillinger?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibaro har jo hatt litt problemer med batteri-forbruk tidligere, men det var bl.a. med de nå forholdsvis gamle magnet- og bevegelsessensorene.

 

Bruken vil selvfølgelig ha litt å si. Hvis termostaten skal justere vannmengden ofte, så brukes det mer strøm. Hvis dekningen er dårlig, så brukes det også mer strøm til kommunikasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.
Kan klargjøre litt.

Den enheten som har batteriproblemer er plassert ca 2 meter fra HCL enhet. Den som ikke har problemer med batteri er plassert inne i et metall vannskap 6m fra HCL  (vet dette ikke er anbefalt, men det er der kobling er). 

Bruker ellers standard program med 4 perioder ila døgnet på begge sonene. Det er i ikke store variasjoner i temperatur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.