Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

XMLfiler for MyZwaveTool


toby_77

Anbefalte innlegg

My ZwaveTool er en beta plugin som gjør det mulig å lage egendefinerte XML filer for enkelere administrasjon og konfigurasjon av ZWave device parametere.

Om det er fler som har lyst til å dele XML filer for MyZWaveTool til HS3 så kan de postes her - Template er vedlagt.
 

 

Note: Det er viktig at man dobbeltsjekker XMLfiler man laster ned før man bruker de. XML filer kan lages for spesifikk Firmware versjon, eller generisk for alle av samme device type. Generiske har større risk for at parameteren gjør noe annet enn man tror. Dobbeltsjekk med brukermanualen for dine enheter før du bruker XML filene.

 

MyZwaveTool.xml.template

 

Filer som lastes opp skal ha informasjon om hvilken Firmware versjon av enheten den er beregnet for.

Endret av toby_77
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne de parameterne som trengs for at plugin skal plukke korrekt XML for enheten så bruker man følgende 4 felter :

image.thumb.png.1e68a73f4cc0eab546716fe032af1ff5.png

 

eksemplet over korresponderer med følgende XML fil:
 

<xml version='1.0' encoding="UTF-8">
<Device name="Fibaro Wallplug"  url="..." Manufacturer='0x10F' ProductType='0x602' ProductID='0x1001' version="3.2">

 

Endret av toby_77
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XML-filer som postes her bør ha versjonsinformasjonen satt. Dette fordi det er litt forskjellige parametere for de forskjellige firmware. Det bør også informeres her om hvilken firmware den er laget for, enten i filnavnet eller som kommentar i innlegget.

 

I neste versjon av plugin så blir det default satt til å kreve versjonsnummer i XML filene. Lurer på å fjerne muligheten til å ikke ta hensyn til denne da det fort kan bli rot og tull om man har feil firmware ift fila som er brukt.

 

Heat-it og Fibaro dimmer 2 ligger uansett allerede inne i plugin når den lastes ned - i hvertfall for en firmware versjon. Dog finnes Heat-it i flere versjoner så det er viktig at man setter firmware versjon.

Endret av toby_77
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 19.24, Superzite skrev:

 
Hej. Har du tænkt at færdiggøre AenMultisensor6 filen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28/10/2019 at 19:33, PeXjensen said:


Hvordan forventer du/I så at filnavn skal se ud?

xxxx_yy_zz.xml 

xxxx = Enhedsnavn

 

yy = version

 

zz = evt. sprog

Så ZHC5010_2.3_en.xml 

 

Dette er akkurat slik jeg tenker også.

dog ang språk så tenker jeg at det primært bør være engelsk, men man står jo fritt til å lage for de språk man ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, PeXjensen said:

 
Hej. Har du tænkt at færdiggøre AenMultisensor6 filen? 

 

Jeg kommer uansett til å lage den ferdig - ihvertfall for firmvare versjonen jeg har.

Det er denne jeg bruker for å lage den nye multi verdi opsjonen for 4bytes parametere.

 

eksempel.

 

byte1: Radio buttons: 0 / 1

byte2: reserved - always 0

byte3: reserved - always 0

byte4: bynary check 

 

eller

byte 1-2: radio: 0x0100 / 0x0200

byte 3-4: radio -40 til 100

 

osv.

 

Endret av toby_77
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 30/10/2019 at 23:18, Superzite said:

denne vil jeg ikke anbefale å bruke da den inneholder feil ift min dokumentasjon for versjon 1.11 - Prøv vedlagt versjon - denne krever versjon .9 eller nyere av plug-in for å virke

 

AeonMultisensor6_1.11.xml

Endret av toby_77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.