Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Relay Switch FGS222 vil ikke bli resatt eller lagt til nettverket


jrewing

Anbefalte innlegg

Hadde en Aeotec Z-Stick som tok kvelden, så nå må jeg legge til nodene på nytt (har et lite nett så det skal gå bra)

 

Men uansett hva jeg gjør så vil ikke denne bryteren legges til. Har prøvd å ta strømmen, koble på strømmen holde "b" inne i tre sekunder. Setter Homeseer eller Z-Sticken i "Legg til"-modus og trykker på "b" på bryteren, eller trykker tre ganger på lysbryteren men ingenting skjer. tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ZoRaC skrev:

Du må starte "exclude a node" i Homeseer først (og trykke 3 ganger på "b" eller bryteren).

Deretter gjentar du med "include" etterpå. :) 

Jeg måtte skifte en død z-stick og hadde ikke backup så jeg har den ikke i Homeseer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får bare "No activity in over 2 minutes - operation cancelled" 

 

Prøver alle mulige måter. Trykker b, slår av og på strømmen og holder b inne osv. 

 

Fra manualen:

2. Resetting Double Relay Switch Fibaro Switch provides two methods for resetting.

Method I : Reset by removing Double Relay Switch from the existing Z-Wave network. The device may be removed using the controller that has the ability to include/exclude devices from/to Z-Wave network (see the manual of controller).

Method II : Reset by holding B button for 3 sec. after connecting mains voltage to the Switch

 

Jeg klarte å legge til en Fibaro FGD-212, fordi den har et slags menysytem hvor du holder inne b til det lyser gult for å resette. Etter det kunne jeg legge den til og fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jrewing skrev:

Prøver alle mulige måter. Trykker b, slår av og på strømmen og holder b inne osv. 

 

Men du skal ikke resette, du skal ekskludere.

Du følger akkurat samme fremgangsmåte som når du inkluderer, bortsett fra at du velger "exclude" i stedet for "include" i HomeSeer.

 

Altså slik:

11 minutter siden, jrewing skrev:

Method I : Reset by removing Double Relay Switch from the existing Z-Wave network. The device may be removed using the controller that has the ability to include/exclude devices from/to Z-Wave network (see the manual of controller).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det fungerer ikke (som jeg skrev). Starter "Remove node" i HS, trykker på b (har prøvd ulike ting), men HS mottar ingenting. Etter et par minutter sier HS "No activity in over 2 minutes - operation cancelled" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jrewing skrev:

Johoo! Klarte det til slutt. Tok z-sticken i hånda (hvis det er lov og si) og startet eksklusjon holdt "b" inne ca 3 sekunder og den ble fjernet. Deretter fikk jeg lagt den til igjen.

Tror det var det jeg gjorde. Mulig jeg klikket tre ganger. Nå fungerer det å fjerne den via HS ved å klikke tre ganger på "b", og det samme for å legge til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.