Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring til downlights


M.kaafjord

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg er i gang med å få installert styring til varme og lys, hvor det blir benyttet en Futurehome-hub. 

 

I stua har vi støtt på en liten utfordring. Her har vi 5 downlights som vi slår av/på og dimmer via en impuls etter på veggen. De har da en driver (Tridonic te-0105 one4all) som er montert i takboks. 

Elektrikeren jeg hadde mente derfor at Fibaro dimmer 2 som jeg har fått installert til en del av resten av belysningen ikke vil fungere her. 

 

Har sett på Fibaro single switch 2, for å prøve å finne ut om denne kan monteres inn. Ser at den har mulighet for å fungere med impulsbryter, blir dog usikker på om montering av en slik vil gi meg ønsket styring av downlights. 

 

Er det noen som har forslag eller erfaring med hvordan man får til styring av denne type oppsett? 

20191027_112209.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, M.kaafjord skrev:

Her har vi 5 downlights som vi slår av/på og dimmer via en impuls etter på veggen. De har da en driver (Tridonic te-0105 one4all) som er montert i takboks. 

Elektrikeren jeg hadde mente derfor at Fibaro dimmer 2 som jeg har fått installert til en del av resten av belysningen ikke vil fungere her. 

Det er nok riktig, dimmeren ligger vil i selve driveren.

Personlig hadde jeg byttet driveren... ;) 

 

Men jeg tror ikke Single Switch er løsningen hvis du ikke vil ha ny driver. Da heller Fibaro Smart Implant. Smart Implant både kan ta impuls-kommandoer og sende dem videre. Men om det er lett da få til dimming er nok en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.