Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Når ble egentlig de fleste billige overvåkningskameraer ubrukelige?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg har dratt opp noen forskjellige kameraer fra eBay for å teste for moro skyld, og jeg har funnet ut at det er noe de nesten alle sammen har felles nå: De er fullstendig mobilfokusert, støtter ikke lokal innlogging fra nettleser på PC og kan bare lagre til SD-kort. Det siste er det mest irriterende. Jeg vil sette opp kameraene så de hvert tiende sekund kjører et bilde til serveren min. Da kan jeg enkelt gå tilbake og se hva som har skjedd på et tidspunkt, og i tillegg er det tilnærmet ubegrenset med lagringsplass (en 4 TB disk er jo nesten gratis nå). Eneste måte å gjøre dette på de nyere kameraene ser faktisk ut til å være ved å bruke et program som flytter kataloger fra SD-kortet på kameraet til disken (enten en enkel batchfil eller et synkroniseringsprogram, som det fins en dullion av). Er alle blitt totalt Android/iOS-avhengige nå, eller er det mye enklere og billigere å lage et kamera som bare funker mot mobiler, ikke mot nettlesere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Til kamp mot snikmobilifisering! Jeg fant iallfall ett i dag som det står "FTP" i beskrivelsen på, og der det står "support regularly capturing images to FTP server". Så jeg har bestilt det. Så tar jeg noen flere hvis det faktisk funker som det skal:

https://www.ebay.co.uk/itm/153506441855

 

Håper bare at det kommer fort, så jeg rekker å bestille flere før 1. januar, når de nye momsreglene kommer. Greit nok å betale moms på det, men så kommer jo 160 kroner, eller hva det nå er, i tillegg som gebyr til posten for at jeg skal få lov til å betale momsen... Derfor har jeg også bestilt en bunke Roller Trol-kopier fra eBay den siste måneden, så jeg har i reserve i årene framover. Det ryker omtrent én i året av dem.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mastiff skrev:

Greit nok å betale moms på det, men så kommer jo 160 kroner, eller hva det nå er, i tillegg som gebyr til posten for at jeg skal få lov til å betale momsen...

Det er jo der kostnaden ligger på de billige sakene.

 

Amazon.com har, i alle fall på noen varer, muligheten for å ta hånd om momsen så da slipper en de norske gebyrene (men Amazon jobber vel ikke helt gratis de heller).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.