Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vurderer å selge 2 stk sunricher dimmere


larses

Anbefalte innlegg

Noen som kan ha interesse for å kjøpe disse? https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/zwave-lysstyring/dimmer-zv2400tac-sl-a.html

 

De er ikke offisielt støttet i FutureHome, så status oppdateres ikke osv, derfor vurderer jeg å selge de til fordel for z-dim, da jeg ikke har tålmodighet til å vente på at futurehome (kanskje en gang) får lagt inn støtte for dem...

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
11 minutter siden, larses skrev:

Har hatt de i bruk i ca. en mnd, men går ikke status til å oppdateres ved bruk av dimmehjulet, og det er rimelig irriterende emoji85.png

... og du har kontrollert at assosiasjonene var satt som de skulle? Group 1 skal være assosiert til ID1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og du har kontrollert at assosiasjonene var satt som de skulle? Group 1 skal være assosiert til ID1.

Assosiasjoner er riktig, og jeg får bare til svar fra FutureHome ar de ikke er offisielt støttet! (Ikke så uventet svar)


Du skrev også i en annen post at lysene skrur seg av helt av seg selv?


Ja, så lenge de er inkludert i FutureHome så slår de seg på selv hvis lyset er slått på/dimmet via dimmehjul og det deretter slås av via z-wave.

Har testet de uten at de er inkludert, og da virker de som de skal (som en vanlig "dum" dimmer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det during fra dimmerne som meldt fra brukere av Heatit Zdim?

Hører ingen during fra sunricher dimmerne. Har fått montert et par z-dim også nå, og hadde det ikke vært for at andre brukere har påpekt during på dem, så hadde ikke jeg lagt merke til det. Må legge øret veldig nært for å legge merke til det... mulig at det høres bedre hvis man har de i påveggskappe


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.