Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Adaptiv varmestyring


iceball

Anbefalte innlegg

Er fersk på HomeSeer, men etter å ha testet FutureHome, Domoticz og HomeAssistant så virker Z-wave integrasjonen og event-mulighetene i HS å være overlegne. Har derimot ikke helt oversikten over hva som finnes allerede, men det er jo flere drevne her inne.

Finnes plugin eller script for litt smarere oppvarming, såkalt adaptiv varmestyring? Eventuelt noe enklere som utekompenserer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, iceball skrev:

Finnes plugin eller script for litt smarere oppvarming, såkalt adaptiv varmestyring? Eventuelt noe enklere som utekompenserer?

Nei, ikke som jeg vet om (men jeg har ikke stål-kontroll på alt).

 

Men jeg er bare et par timer programmering fra å slippe min script-pakke. Den har ikke adaptiv varmestyring, men hvis du har ønsker eller idéer om hvordan det skal fungere, så ser jeg veldig gjerne mer på det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Moskus skrev:

Men jeg er bare et par timer programmering fra å slippe min script-pakke. Den har ikke adaptiv varmestyring, men hvis du har ønsker eller idéer om hvordan det skal fungere, så ser jeg veldig gjerne mer på det. :)

 

Spennende! Har noen tanker og erfaringer fra oppfølging og simulering av typisk større bygg, men har også mye z-wave lys og sensorer som jeg først må få over på HS . Kanskje bedre at du får ut script-pakken først, så kan vi se om det ikke kan gjøres mer avansert etter hvert?