Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Link til nedlasting av plugin

MelCloudClimate versjon 1.5.8.6

 

Kun testet i Windows

 

Last ned

  • VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_MelcloudClimate.exe og HSPI_MelcloudClimate.exe.config, katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - MelcloudClimate - med 17 filer og katalogen html\images skal ha fått en ny katalog MelcloudClimate med 24 filer)  
  • Restart Homeseer
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på MelcloudClimate
  • For å legge inn brukernavn og passord velger du fra Plug-ins menyen MelcloudClimate->Melcloud General Config og legger inn i User name og PasswordGeneralConfig.png.110ecb0aef98035eb59f2799bc033117.png
  • Plugin vil nå prøve å starte opp og hente ned data som gjør at den lage enheter for styring og info

Devices_2019-11-29.thumb.png.2ceba193c34e2563c685cf6405d9b5d7.png

 

Ansvarsfraskrivelse:

Laste ned og bruke plugin gjøres på eget ansvar. Skulle jeg ødelegge Homeseer oppsettet ditt eller varmepumpen din så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

 

 

Ta kontakt her i tråden hvis det er noe som mangler/ikke fungerer.

 

Den som vil fortsette å leke med koden finner den på 

https://github.com/oesolberg/MelcloudClimate

 

Takk til @aleks for å ha startet dette 

og @Fjaeran for å la meg få en konto å "leke" litt på

 

Endringer siden forrige versjon:

  • 1.5.8.6 - Det er nå mulig å stille oppdateringsintervallet. Default er 2 min. Det anbefales ikke å ha det noe lavere enn 2 min for å unngå å bli blokkert.
  • 1.5.8.5 - Horizontal vane fungerer nå som den skal. Takk til @PCI for lån av bruker.
  • 1.5.8.3 - Rettet en feil som jeg hadde laget som gjorde at det feilet med jevne mellomrom.
  • 1.5.8.2 - Rettet en feil som jeg hadde laget som gjorde at det feilet med jevne mellomrom. Tror jeg har fikset det slik at current temp oppdateres. Har også gitt styring av spjeld ett forsøk (ikonene ser ikke ut så hvis du er en designer og kan lage noe penere så er jeg takknemlig)
  • 1.5.8.1 - Fan speed bygges litt penere opp. Fikset innhenting og laging av devicer hvis man har skrevet inn brukernavn og passord etter første oppstart.
  • 1.5.8.0 - Fan speed er nå lagt inn som forskjellige ikoner og med knapper istedenfor dropdown.
  • 1.5.7242.13984 - Tåler nå å miste kontakt med internett. Vil da prøve på nytt ca hvert andre minutt. Har i tillegg en egen "Connected" device som viser om man er koblet opp eller ikke (hatt kontakt de siste 5 minuttene)

 

 

Endret av Guahtdim
Versjon 1.5.8.6
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert slik at man har knapper og penere ikon for fan speed istedenfor dropdown og samme ikon uavhengig av fan speed.

For å få dette må du desverre slette  fan speed device slik at denne lages på nytt(her burde jeg kanskje gjort det bedre med en update av device). 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering. 

Fikset at den nå sjekker devicer hvis man skriver inn bruker navn og passord under kjøring, men ikke har noen devicer fra før. Disse vil da bli laget.

Fikset opp i hvordan i hvordan viftehastighet bygges inn. Fått Auto for seg og hastighet 1 til x i raden under.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Jeg bruker denne, og den funker fint til å styre temp og vifte. Men current temp devicen blir aldri oppdatert. Og hver gang jeg bruker homeseer til å justere setpunkt temp, tuller den litt med horisontale og vertikale spjeld. Det er ikke noe stort problem, men hadde vært tøft å kunne regulere spjeld også :)  Også får jeg det du ser fra loggen med ujevne mellomrom. 

melcloudi.png

Melcloudlog.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har begynt å kikke litt på denne. 

Jeg tror jeg har fått fikset Current Temperature.

Feilen som kommer med jevne mellomrom skal jeg greit fjerne, men det å få til styring på spjeld er jeg litt usikker på siden jeg ikke helt klarer å se hva jeg faktisk gjør når jeg lager noe her.

 

@MagnusTKan du fortelle meg så presist som mulig hva som "feiler" med spjeld når du gjør endringer fra HomeSeer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versjon 1.5.8.2 ute. Den skal rette at det feiler med jevne mellomrom, current temp skal oppdateres og jeg har gjort ett forsøk på strying av spjeld (vanes)

Link til nedlastning i første post.

 

Jeg vet ikke om posisjonene jeg viser er noe i nærheten av det som skjer i det virkelige liv siden jeg selv ikke har varmepumpe av denne typen.

Jeg hentet inspirasjon fra https://www.domoticz.com/wiki/Plugins/MELCloud.html

 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

På 15.11.2019 den 8.55, Guahtdim skrev:

Artig å se at siste versjon er lastet ned 3 ganger. Eller er det bare @Fjaeran som har lastet ned 3 ganger ?

 

Jeg skal i gang med montering av to Mitsubishi varmepumper, så i løpet av våren blir det minst fire! :D Veldig bra at du gidder å holde på med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di får si ifra hvis det er noe som ikke virker.

 

Siden jeg ikke har Mitsubishi varmepumpe så er dette en slags "ste"-plugin siden jeg ikke har noen mulighet til å reprodusere feilene. Her er jeg til tider avhengig av å låne tilgang.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Installerte Wifi-modulen i går. Og nå kjører plugin også. Kjempebra! Takk!

 

Tenker å skru tempen litt ned når husalarmen helsikres.

 

Tenkte også å la den følge temperaturen til Verisure klimasensoren, men tror jeg må tenke meg om litt så jeg finner en smart måte å gjøre det på som ikke spammer for mye.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst glemt å svare her. Greia med spjeldet er at det er to vertikale spjeld på pumpa, men i appen og da selvfølgelig plugin er det bare ett. Så hvis jeg skal stille de inn ulikt må jeg bruke fjernkontrollen. Men det er ikke et problem. Ellers funker plugin helt topp. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Fikk montert ny varmepumpe i dag, og installerte denne nå i sted.
Tusen takk :)
Så langt virker alt helt strøkent.

Pumpa mi har støtte for individuell styring av hver side, ikke at jeg har noe bruk for å justere på det, men DET hadde vært tøft å fått inn :)  (Nå er det ikke der i Melcloud-appen heller da, så jeg regner med begrensningen sitter der..)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, bjwanvik said:

Pumpa mi har støtte for individuell styring av hver side, ikke at jeg har noe bruk for å justere på det, men DET hadde vært tøft å fått inn :)  (Nå er det ikke der i Melcloud-appen heller da, så jeg regner med begrensningen sitter der..)

Det er helt korrekt. Er det ikke i appen så blir det ikke i plugin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Er i tenketanken om å montere ei ekstra varmepumpe. Har Toshiba med to innedeler frå før, som forsåvidt fungerer fint å styre vha. Sensibo plugin på den eine innedelen og ZXT-120 på den andre.

Men det er fristande å få i hus ei ny som kan styrast frå HS utan Sensibo.

Registrerer at Daikin er blitt meir vrient å styre (ref. DaikinSeer-problem med nyare modellar), så då er kanskje Mitsubishi og MelCloud vegen å gå. Eller er det gode grunnar for å gå for andre merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
On 27/12/2021 at 14:53, Raptor said:

Hei.

Jeg kjører plugin med to pumper. Men det er viktig at du ikke setter opp et nytt område i appen (MelCloud). Bare legg til en ny pumpe under samme plassering som første.

Nå er det en stund siden jeg testet, men etasje og rom kan være ulik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Guahtdim endret tittelen til MelcloudClimate plugin - 1.5.8.6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.