Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea Trådfri vs Philips Hue


ØysteinHJ

Anbefalte innlegg

Hepp.  Skal kjøpe noen bevegelsessensorer for å kontrollere lys og hjemme/borte i huset, og sitter og ser på motion-sensorer fra IKEA Trådfri og Philips Hue.

 

Philips Hue er doble prisen av det IKEA Trådfri er.  Og er det verd prisforskjellen?  Eller er IKEA sin like god som Philips, og at Philips bare er kunstig høyt priset?

 

Det samme gjelder lyspærer.  Nå har jo ikke IKEA lyslister og slikt, men hvordan kan Philips og IKEA sammenlignes hva E14 og E27 lyspærer angår?

 

Har en del IKEA lyspærer og remotes, og har for så vidt vært ganske fornøyd med de.  Enkelt å sette opp på ConBee II i DeCONZ/Phocons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det med sensorene selv - spent på hva folk her har av erfaringer.

Når det gjelder pærene, så synes jeg personlig at de fungerer helt fint om hverandre og jeg tenker ikke på hva som er hva i utgangspunktet. Bra lys i begge, og virker som de gir samme fargetemp også. Jeg bruker Trådfri pærer styrt av Hue hubben primært. Det eneste dumme der er at jeg har en del fysiske brytere på soverommet til garderobe osv, og Trådfri støtter ikke "power on behaviour" som vil si at du kan ikke angi at den alltid skal skru seg på på en gitt styrke eller huske lysstyrken fra sist gang den var på, det kan du med Hue. Bortsett fra det så ser jeg ikke poenget i å kjøpe Hue, ihvertfall hvis du skal ha de som kun kan endre temp på kaldt lys. Ingen erfaring med de med farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.