Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av Downlights med 3 trafoer- bytte til smartdimmer


Mauen

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

I stua har jeg 10 spotter, en dimmer på veggen(som kan dimme og skru av og på) 3 trafoer da styrer de 10 spottene. Spottene har jeg pt. både i halogenn og led.

Ønsker å ha smart dimming helst både med fysisk knapp og smart styring. Hvilke produkter må jeg jeg ha da og hva anbefaler dere?

Hva må jeg gjøre hvis jeg skal skifte ut trafoene. Kobles bare da alt sammen og ingen dimming kan gjøres?. Har Wattle smarthussystem med kontakter, men vurderer å bytte. Takk for svar.

Endret av Mauen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en dimmer som styrer tre trafoer? Min erfaring er at det kan gå dårlig. Men du kan bytte ut alle spotter til samme type (og da fortrinnsvis LED), og skaffe deg en større trafo/driver. Da kan du styre alt med Z-wave, Fibaro Dimmer 2.

 

Wattle ser jo ut som en rebrand av Home Connect eller Elko-hub'en. Støtter den Z-wave eller bare Zigbee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.