Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Remove Dealyed Device Action?


Tore Poter

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Nå er jeg relativt grønn på dette, og har sittet og fiklet med noe, som jeg ser på som enkelt, ganske lenge.

Jeg forsøker å kopiere en Event her, der jeg bruker en Fibaro Motion Sensor opp mot en on/off-plugg for å styre lys i en garderobe.

 

Har selvsagt kommet dit at lyset settes på når bevegelsessensoren er "On-Open-Motion".......og så står det på i x antall sekunder, og etter det er det slutt. Lyset kommer ikke på noe mer.

Nå har jeg sett at jeg skal ha en "Remove Dealyed Device Action" for at dette skal fungere optimalt. Hvor i all verden finnes dette valget? Jeg har lett i alle mulige kombinasjoner, men jeg finner ikke akkurat denne.

Noen som har en step-by-step for å få frem dette valget? Begynner å bli sånn passe desperat

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tore Poter said:

Akkurat.........da skjønner jeg litt mer - takk!

 

Hva er det som er helt på jordet her egentlig:
image.thumb.png.bbd14d2cce68d1f8f8a867ece6d4c6ad.png

 

 

Skjønner nå at det å ha vært systemutvikler i 20 år ikke nødvendigvis kvalifiserer til å forstå dette her ?

 

Du må vel bytte plass på de to første action.

Remove delayed device action må stå først.

 

Og 6 sekunder er ikke så veldig lenge.

Usikker med Fibaro, men på Multisensor 6 så endrer den ikke fra "motion" til "no motion" før det har gått fem(?) minutter. Så hvis man ikke endrer parameter settings, så sliter man om lyset slår seg av før det har gått fem minutt.

 

Kanskje det er noe lignende med Fibaro?

Den kan jo ikke endre til "motion" om den ikke har rukket å blitt resatt(no motion).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, JohnMartin skrev:

Du må vel bytte plass på de to første action.

Remove delayed device action må stå først.

Den må ikke det. Den må bare stå foran action'en som er "delayed". :) 

 

18 minutter siden, Tore Poter skrev:

6 sekunder var egentlig bare for testens skyld, men det hjalp jo å bytte plass på det første actions. Takk

Gjorde det? Det skal ikke ha noe å si.

 

Men jeg stusser på en ting:

11 timer siden, JohnMartin skrev:

Hva er det som er helt på jordet her egentlig:
image.thumb.png.bbd14d2cce68d1f8f8a867ece6d4c6ad.png

 

Du fjerner "Delayed Actions" for "Sensor Binary", men skrur på og av "PWR Garderobe"? Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.