Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Noen med Sensibo Sky her?


TMB

Anbefalte innlegg

Fikk i dag min Sensibo Sky og har koblet den opp. Den lærte seg fjernkontrollen og kan styre varmepumpa uten problemer fra Sensibo-appen.

 

Men, dersom jeg bruker den vanlige fjernkontrollen til å endre innstillinger på varmepumpa reflekteres ikke dette i Sensibo-appen, og dersom jeg bruker appen til å endre noe "pushes" ikke denne informasjonen ned til displayet på den vanlige fjernkontrollen.

 

Det blir helt meningsløst for min del om dette ikke er i synk.

 

Er det meningen at det skal fungere så dårlig, eller har jeg gjort noe feil i oppsettet? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne og bruker ikke original fjernkontroll. Da fungerer det fint, men skjønner din frustrasjon. Utfordringen er vel at kommunikasjonen med varmepumpa går over IR og det er dermed ikke så lett å synce/pushe informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TMB skrev:

Det blir helt meningsløst for min del om dette ikke er i synk.

Noen varmepumper sender tilbake informasjon til fjernkontrollen via RF; men de aller fleste fjernkontroller sender kun IR i blinde. Det er ingen kobling mellom varmepumpen og fjernkontrollen, akkurat som en vanlig fjernkontroll.

 

Det gir altså mye mer mening om du bare pakker bort den originale fjernkontrollen.

Hva skal du med den? Huset kan styre varmen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moskus skrev:

Det gir altså mye mer mening om du bare pakker bort den originale fjernkontrollen.

Hva skal du med den? Huset kan styre varmen. ;) 

WAF ? Men er i prossessen med å veggmontere en tablet i stua uansett så da kan vel den kanskje erstatte den tradisjonelle fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, TMB skrev:

WAF ? Men er i prossessen med å veggmontere en tablet i stua uansett så da kan vel den kanskje erstatte den tradisjonelle fjernkontrollen.

Etter min erfaring blir faktisk WAF høyere med å fjerne mange fjernkontroller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.