Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forsiktig start med Zigbee


Marhil

Anbefalte innlegg

Jeg har inkludert 2 stk Aqara vibrasjonssensorer I Deconz/Conbee2 via webgrensesnittet. Disse dukker så opp i Home Assistant og viser vibrasjon og tilt ok. Problemet er at hvis de ikke er i bevegelse på ca en time, så faller de ut (stopper å rapportere i alle fall) og må inkluderes på nytt for å fungere. Disse to ligger mindre enn én meter fra usb-sticken når dette skjer, men skjer også på større avstander.
 
Noen som har vært borti lignende?
 
Edit: glemte å si at jeg har forsøkt å endre kanaler på Zigbee uten hell. Er kanal 11 på WiFi det samme som 11 på Zigbee?
 
 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har fulgt med i timen. Fw må oppdateres. Bruker marthocs docker-container og prøver å følge denne:

 

https://github.com/marthoc/docker-deconz#updating-conbeeraspbee-firmware

 

Men finner bare dette i loggen når jeg grepper på "firmware":

Quote

22:48:50:178 GW firmware update not supported on x86 linux headless

22:48:50:245 Device firmware version 0x26420700

Kanskje best å prøve via VNC?

 

Edit: Fikk satt opp VNC og logget inn. Men finner ingen funksjonalitet for å oppdatere firmware i deConz-software. Det var da voldsomt hvor vanskelig det skulle være da...

Endret av Marhil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med å slå av trådfri gw?

Jeg hadde store problemer med mitt nettverk. Ikke at jeg vet hvorfor, men når jeg slo av IKEA gw, så har jeg ikke hatt problemer siden(2 dager).
Det blir det neste å teste i kveld, ja. Takk!

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.