Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 / Anbefalte GU10 led pærer


hakons

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som har Fibaro Dimmer 2 og kan anbefale led-pærer med GU10 sokkel som dimmer fint og ikke brummer eller flimrer? Skal ha seks pærer i en lysskinne, det kommer også til å bli montert Bypass.

 

Har forstått det slik at LEDARE fra IKEA ikke er de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at Ikea's gu10 pærer ikke er de beste når det gjelder dimmbarhet. Hadde fire av de på kontoret og fikk det ikke dimmet skikkelig ned. Byttet til Philips Warmglow dimmable og det var en helt ny verden. Varmere når de dimmes og de lar seg dimme "helt ned". 
 

Har både Fibaro dimmer 2 og Qubino flush dimmere og har byttet alt av GU10 i hele huset med Philips sine. 

Endret av kåres
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tenkte bare å informere om at IKEA sine nyere LEDARE GU10 er bedre enn de gamle (de gamle het også LEDARE). De gamle pærene var hvite mens de nye er blanke (sølvfarget). Jeg hadde 3 av den gamle typen koblet til Fibaro Dimmer 2 uten bypass, og litt avhengig av manuelle innstillinger lagde de durelyd på enten full lysstyrke eller neddimmet. De nye kjørte jeg autokalibrering på og de funker veldig bra.

 

EDIT: Autokalibreringen satte minimum brightness til 1 og maximum til 38, men når jeg har de på maks står det at de bare trekker 12,6W totalt. På naborommet hvor det er 3-wire står det 17,7W. Så enten måler Fibaro Dimmer 2 feil Watt i 2-wire, eller så lyser de ikke på full styrke. Men jeg syns ikke de virker noe særlig mørkere enn på rommet med 3-wire...

Endret av Venin
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.