Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips HUE mot Homey uten bridge, fungerer det?


Trønderbart

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny på forumet og totalt jomfru på Homey og hjemmeautomasjon, men tenkte å smartifisere huset familien nylig tok over.

Fikk en Homey pro i posten i dag, og tenkte koble den direkte opp mot noen Philips Hue-pærer (uten hue-bridge) da jeg tolket det som at det skulle gå greit.

 

Pærene er varmhvite GU10-spoter og jeg bruker PhilipsHueXigbee-appen for å legge dem til. Men uansett hvilken av GU10-alternativene jeg velger så blir pærene bare «Unknown Zigbee Device», og fa får jeg bare styrt av og på og ikke dimming.

 

Må jeg ha HUE hub likevel, eller er det mulig å få lagt dem til uten?

 

mvh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ser en på homey forumet som har samme problemet og ble løst med PTP=PULL THE PLUG

Ser flere ganger når PTP blir nevnt på forumet at det er anbefalt å la den stå strømløs i over 10min før du setter i kontakten igjen.

Screenshot_20191109_232531_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det svaret ser ut til å gjelde Philips Hue-appen (altså med bridge). Jeg sliter i den andre appen, «Philips Hue Zigbee», som benyttes uten hub. Vanskeligst finne mye konkret om dette problemer på nett, men ser ut som utvikleren jobber med appen og er informert om problemet.

Spør om jeg havner på hub likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både pære og fjernkontroll fra Hue rett mot Homey. Det fungerer fint. Men jeg har ikke GU10-pære, det kan jo være det mangler støtte for dem. Sjekk listen over støttede produktkoder og be eventuelt om utvikleren kan legge til støtte for den pæren du har. Det er mulig du har en ny type med Bluetooth i tillegg til Zigbee som akkurat har kommet, og de er kanskje ikke støttet ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fant du en løsning på dette, eller kjøpte du en Hub? Jeg sliter med samme problemet. Gjelder en Being taklampe. Finner ikke enhet uansett hvor mange ganger jeg tar strømmen av og på.

Endret av GeorgieD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 7.4.2020 den 10.04, GeorgieD skrev:

Gjelder en Being taklampe. Finner ikke enhet uansett hvor mange ganger jeg tar strømmen av og på.


Du skal ikke ta strømmen av og på en Philips Hue lampe. Den resetter du med dimmeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
3 timer siden, torstein89 skrev:

Og hvis du ikke har dimmer/bryter til den? Hva gjør du da?

Vet ikke. Men er lampen inkludert i noe nå? Er den inkludert i Hue huben så vil den automatisk bli 'resatt' og klar til ny inkludering hvis du i Hue appen fjerner lampen fra hub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 23.4.2020 den 17.22, stigvi skrev:


Du skal ikke ta strømmen av og på en Philips Hue lampe. Den resetter du med dimmeren.

Jeg har også forsøkt hue nå uten bridge. Jeg tror man må velge mellom å sende til fjernkontrollen eller homey. Dvs du må resette/deaktivere fjernkontrollen.

Er det noen som har testet om being med bridge håndterer både fjernkontroll og homey-app?

 

Jeg har også 2 Hue Go (BT-lamper). Finner de som kompatible lamper i hue-appen, men har aldri klart å finne de (til tross for av/på 6 ganger). Noen som har fått dette til (med eller uten brigde?) Hue-appen til Phillips finner de med en gang, men da ikke Homey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.