Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lav varme i rom


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Riisnes skrev:

Jaha? Termostaten skrur jo seg av når jeg skrur ned temperaturen i appen og på når jeg skrur opp temperaturen. Da burde den jo kunne styres på samme måte ved input fra romsensor? Ellers blir vel hele poenget med smarthusstyring borte?

 

Ja, for da justerer du setpoint på selve termostaten, akkurat som når du justerer på termostaten med knappene. Om varmen er av/på styres av termostaten selv, basert på innstilt setpoint og temperaturen den måler. Termostaten kjenner bare til temperaturen(e) den selv måler og har ikke støtte for "input" fra FH på hvilken temperatur det er i rommet. Heatit støtter ikke Z-wave romsensor, da må man kjøpe en kablet romsensor og koble til den. Skal man styre varmen fra FH, så er det et vanlig rele man skulle hatt, som FH kan slå av/på basert på temperatursensorene (hvis FH støtter en slik funksjon da). 

 

Jeg har løst dette med at termostaten er stilt inn på 10 grader "eco" og 26 grader "comfort". Så får jeg smarthuset til å veksle mellom Eco/Comf. basert på temperatursensorene som er koblet til smarthuset. Om det er mulig med FH, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.