Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Singles day på AliExpress


fiLLLip

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
2 minutter siden, Vinge87 skrev:

Sku vert z-wave, regner med ziggbe ikke kan snakke med z-wave og

Nei, men akkurat her betyr det ikke noe, fordi:

 

Z-water snakker ikke med temperatursensorer i det hele tatt, du må ha termostater utenom. Evt. la HomeSeer gjøre den jobben, f.eks. basert på Zigbee-temperaturgivere og en termostat-plugin.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 15.37, Moskus skrev:

Nei, men akkurat her betyr det ikke noe, fordi:

 

Z-water snakker ikke med temperatursensorer i det hele tatt, du må ha termostater utenom. Evt. la HomeSeer gjøre den jobben, f.eks. basert på Zigbee-temperaturgivere og en termostat-plugin.

Hvilken termostat plugin kan jeg bruke?  Homeseer er styringssystemet.

Har handlet inn slike termostater som i tråden, har kjøpt RFXtrx433 , uzb1, noe mer jeg må kjøpe for at homeseer styrer zigbees?

Fantastisk forum dette, leser og styrer på daglig ?

Mvh Rune

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Vinge87 said:

Hvilken termostat plugin kan jeg bruke?

 

SDJ-VStat bruker jeg selv som termostat. Noe av det første jeg koblet opp på mitt system.

Blant annet fordi jeg selv har en Z-water jeg måtte ha styring på.

 

51 minutes ago, Vinge87 said:

har kjøpt RFXtrx433

 

For å få 433 inn i Homeseer, så trenger du RFXCOM plugin

 

52 minutes ago, Vinge87 said:

homeseer styrer zigbees

Til Zigbee, så har du JowieHue.

Må jo ha en controller i tillegg da.

Jeg har bare erfaring med ConBee, men skal vist være mulig å bruke Hue og Trådfri også, men ikke like mye fra andre merker som er støttet der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Conbee bestilt.

Hvilkne romtermostater bruker du selv i ditt system?

Vil ikke at unger skal kunne justere på selve romkontrolleren, derfor jeg kjøpte disse som er i denne linken.

 

Gleder meg til å sette opp dette, har handlet for astronomisk sum i deler nå så ?‍♂️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Vinge87 said:

Takker, Conbee bestilt.

Hvilkne romtermostater bruker du selv i ditt system?

Vil ikke at unger skal kunne justere på selve romkontrolleren, derfor jeg kjøpte disse som er i denne linken.

 

Gleder meg til å sette opp dette, har handlet for astronomisk sum i deler nå så ?‍♂️?

 

Skulle gjerne trøstet deg med at det ikke blir dyrere, men det blir det... ?

Ihvertfall når man følger med på dette forumet og får forskjellige idèer :D 

 

Jeg bygde nytt hus i fjor, så jeg har Multisensor 6 innfelt i tak i samtlige rom, så jeg bruker de som temperaturmåler.

Siden jeg har z-water og det er såpass forsinkelse i vannbåren varme, så har jeg ikke noe romkontrollere.

Har ordnet schedules i SDJ-Vstat med dag/natt temperaturer, og så bruker jeg TibberSeer til å booste på når strømmen er "billig" og redusere når den er dyr.

I det daglige fungerer dette fint. er kun inne å endrer når vi reiser bort eller det er noe ekstraordinært.

Har ordnet kontrollpanel i HStouch der vi har oversikt over setpunkt og mulighet til å justere, men sjelden/aldri i bruk(blant annet pga forsinkelsen).

Må sikkert justeres litt de første ukene, siden det er litt avhengig av temperatursensoren og hvordan det føles i de forskjellige rommene, men etterpå har det gått fint, her ihvertfall.

 

Jo mer automatisert, jo bedre ;)

Endret av JohnMartin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.