Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer Black November 2016


Moskus

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kropling skrev:

Er det noen åpenbare begrensninger med å kjøre HS3 på Raspberry Pi 3? Leste noe om maks fem plugins, men usikker på om dette er mye eller lite. Tanken var å kjøre på Pi3 for å redusere hardware kostnaden.

 

Skulle likt å hatt et svar på dette jeg også. Har i dag Domoticz kjørende på Pi2. Skulle gjerne prøvd HS uten å kjøpe mer HW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kropling skrev:

Er det noen åpenbare begrensninger med å kjøre HS3 på Raspberry Pi 3? Leste noe om maks fem plugins, men usikker på om dette er mye eller lite. Tanken var å kjøre på Pi3 for å redusere hardware kostnaden.

 

 

pr nå har jeg et enkelt oppsett og er oppe i 6 plugins, (Arduino, BLbackup, HStouch, RFXCOM, Squeezebox og z-wave) men etter hvert vil jeg tro at det blir flere, så 5 plugins er ikke mye.

 

tenk deg hva du vil bruke systemet til, er det bare enkel lysstyring, kan det hende 5 plugins er nok. Skal du bruke systemet til full automatisering er det nok bedre å koste på litt på en fullverdig pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kropling skrev:

Er det noen åpenbare begrensninger med å kjøre HS3 på Raspberry Pi 3? Leste noe om maks fem plugins, men usikker på om dette er mye eller lite. Tanken var å kjøre på Pi3 for å redusere hardware kostnaden.

5 plugins som en begrensning gjelder kun Zee2 eller HS3-Pi-versjonene. Den fulle versjonen av HS3, uansett hva den installeres på, har ikke denne begrensningen.

 

Men kjører du mange plugins kan du merke at RPi'en begynner å lugge litt. Da er det på tide å tenke på oppgraderinger...(RFXCOM er en "lett" plugin, men Arduino kan være en tung)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Nå er HS3 på salg igjen, og jeg kjøpte RPI versjonen for å prøve den ut. Ikke bare fordi den er rimelig, men også fordi den ikke kjører Windows.Jeg kjøpte også en UZB1 fra Intin for å koble til noen Fibaro dingser.

 

Tanken er å installere dette på hytta, så en RPI3 bør vel være sprek nok.

 

Hva trenger jeg i tillegg for å koble til ModbusRTU enheter? Jeg har USB-RS485 dongler. Grunnen er at jeg har designet noen styrekort som snakker Modbus og tenkte å bruke disse til å styre stoppekran/dreneringskran for vannet, værstasjon og  markisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.