Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Backup/restore Deconz


Rufus

Anbefalte innlegg

Hei, har dessverre hatt et SD-kort havari på min Raspberry Pi3.

Jeg har backup av SD-kort, i tillegg til backup av Homeseer mappa, så jeg er ikke helt på bærtur heldigvis. :)

Det jeg ikke har tenkt på er backup av Conbee/Deconz.

 

Tenker nå på å sette opp en ny Pi4 som jeg allerede har satt opp med Rasbian Buster.

Er det noen som vet hvordan det er å få flyttet Deconz over på ny enhet? Har ikke helt skjønt hvor informasjonen ligger her? Jeg har en Conbee versjon 1.

Hva ligger lagret i selve Conbee enheten? Er informasjonen tapt dersom jeg ikke har tatt backup på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rufus skrev:

Har ikke helt skjønt hvor informasjonen ligger her? Jeg har en Conbee versjon 1.

Hva ligger lagret i selve Conbee enheten? Er informasjonen tapt dersom jeg ikke har tatt backup på denne?

Det lurer jeg også kraftig på ? 

 

Vedr oppsett på ekstern enhet se signaturen min og scroll litt ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar backup via Phoscon App, så skal man få en backup av alt man trenger.

Kan da bare restore til ny installasjon, eller samme installasjon når man må bytte ut controller(ConBee / RaspBee).

 

Flytter man bare over zll.db fila, som man finner i  /home/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ/zll.db

Må man visstnok uansett resette og inkludere enhetene på nytt.

 

Ref: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/247#issuecomment-340279822

Endret av JohnMartin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 22.21, ZoRaC skrev:

Det er visst bare en fil du skal trenge å flytte over, zll.db, mener jeg den heter. Flytter du over den og ConBee-pinnen så skal man være «good to go», mener jeg. :) 

Kan bekrefte at det fungerer å bare flytte over zll.db ? kan også bekrefte at raspberry pi 4 og aeon z-stick gen 5 IKKE er plankekjøring. Den klarer ikke å oppnå kontakt, så jeg måtte gå tilbake til rpi3. Skal gjøre noen forsøk med en usb hub og se om det gjør noen forskjell. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 9.04, JohnMartin skrev:

Flytter man bare over zll.db fila, som man finner i  /home/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ/zll.db

Må man visstnok uansett resette og inkludere enhetene på nytt.

Jeg måtte ikke resette og inkludere på nytt. ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.