Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Erfaring med Develco DIN smartrele


Anbefalte innlegg

Er ute etter en komponent til styring og overvåkning av større fastmonterte laster (les VVB i første omgang).

Kravsesifikasjonen min er som følger:

- Ratet for 16A

- Laget for DIN-skinne montering

- Z-Wave (prøver å rendyrke "kjernenettet")

- Må fungere med HomeSeer

 

Siden det ikke ser ut som om det finnes så mange alternativer som oppfyller alle kravene åpner jeg nå for å se på ZigBee-enheter også. Jeg vil da benytte ConBee/DeConz/JowiHue.

Kom da over denne: https://www.elektroimportoren.no/smartrele-16a-din/4514734/Product.html

 

Er det noen som har erfaringer med dette produktet?

 

Eventuelt andre aktuelle alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hillmar skrev:

Ønsker å unngå en Heavy Duty på veggen så da satser jeg på at ZigBee gjør jobben ?

Festlig. :)

 

Jeg gjorde det stikk motsatte: Unngikk Zigbee for kritiske enheter, og har ingen problemer med en ekstra "dings" ved siden av VVB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15/11/2019 at 16:08, Hillmar said:

ALT for treg respons her inne, så det havnet et Develco DIN smartrele i handlekurven ?

 

Jeg skal prøve å huske på å legge ut mine erfaringer her.

 

Når ser du for deg å få lagt ut litt erfaringer? Jeg er også interessert i denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer i posten en av de nærmeste dagene. Tenker jeg får koblet den opp til test ganske raskt for å sjekke at den inkluderes greit i deconz/HS. Men jeg tørr ikke si noe om når jeg får koblet den opp i sikringsskapet og satt den i "produksjon".

Endret av Hillmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok releet i dag. Innpakning og «kvalitetsfølelse» ga meg en dårlig magefølelse.

Jeg koblet til strøm og fikk det inn i DeConz. Der ble det registrert som en lyspære og jeg fikk skrud det av og på, men ingen device for forbruk...

Og når releet var «energized» duret det.

 

Som dere kanskje har skjønt så levde ikke dette produktet helt opp til forventningene, verken kvalitetsfølelse eller funksjon.

Det går i retur og Heavy Duty handles inn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.