Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vridimmer - Sunricher eller Heatit?


kåres

Anbefalte innlegg

Det er like før alt av z-wave dimmere ryker rett ut av heimen, kona er møkk lei impulsbrytere der det før var en (sitat kona) "helt normal(!) dimmer". 
 

Vurderer derfor å bytte ut samtlige Fibaro Dim2 med enten Sunricher eller Heatit. Har noen rukket å gjøre seg noen erfaringer med noen av de? Vet det finnes dyrere alternativer også, men prisdifferansen gjør at det blir en grei besparelse når jeg trenger 10. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, GAS skrev:

Har ingen erfaring med de, men så i en tidliere tråd en annen interessant dimmer. Ecodim

Prismessig faller den litt ut for min del. Kan ikke forsvare overfor resten av husstanden å bruke 16.000 på nye dimmere. Da klinger halvparten bedre ?. Ellers helt enig, den ser i det minste veldig bra ut og en stor fordel er at den kan bruke Elko vrider og plate hvis jeg ikke tar helt feil. 
 

 

Har Heatit til gulvvarme og de leverer bra der. Det beste er kanskje å gjøre som du sier Moskus, kjøpe en av hver og teste før jeg går for komplett skifte. 

Endret av kåres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sunricher, og er ikke noen følelse av kvalitet, og vanskelig å justere lysstyrken (virker lite responsiv fra hjulet). Hadde ikke kjøpt dem igjen, men kan være jeg som er pirkete. Liker heller ikke den har trykk-koblinger og er da holder potensielt dårligere på kablene enn "tradisjonell" terminal med skrue

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig kun bestilt Heatit, men da høres det ut som om Sunricher ikke er verdt å prøve. Får se om ikke det blir til å teste ut en ecodim i stedet om Heatit ikke lever opp til forhåpningene :) Takk for innspill og tilbakemeldinger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har prøvd Sunricher. Den ble kasta ut ganske fort. Veldige lite responsiv og ustabil! Har montert 4 stk Z-Dim. Veldig fornøyd med de. Ja, det er en summing der, men den hører jeg kun hvis jeg står rett ved siden av og prøver å høre den. En annen fordel er at den bygger veldig lite, så det skal være mulig å plassere disse selv med dårlig plass i boksen.

 

Black Week-tilbud på den hos Elektroimportøren nå (720,-):

https://www.elektroimportoren.no/heatit-z-dim-vridimmer-z-wave/1444444/Product.html

 

Ser at Elektroimportøren skriver at den ikke trenger N-leder. Det mener jeg er feil. Hos Thermo-Floor står det at den krever både L + N. Har ikke prøvd med kun L selv.

Endret av lasseruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte også z-dim etter tilbakemeldingene jeg fikk her. Er veldig fornøyd med de. Kan ikke si jeg har lagt merke til nevneverdig summing... Et pluss er også at jeg kunne bruke den gamle Elko vrideren (måtte legge en skive mellom dimmer og Elko ramma). 
 

Er såpass fornøyd at jeg skal kjøpe flere nå som de kjører tilbud på elektroimportøren ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, kåres said:

Et pluss er også at jeg kunne bruke den gamle Elko vrideren (måtte legge en skive mellom dimmer og Elko ramma). 

Betyr dette at det er mulig å sette på Elko Plus vrider og deksel? I så fall ble denne dimmeren plutselig veldig mye mer attraktiv!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 16.11.2019 den 23.04, kåres skrev:

Har foreløpig kun bestilt Heatit, men da høres det ut som om Sunricher ikke er verdt å prøve. Får se om ikke det blir til å teste ut en ecodim i stedet om Heatit ikke lever opp til forhåpningene :) Takk for innspill og tilbakemeldinger ?

Testet Ecodim?  Fornøyd i så fall? Og noen som vet om den passer med Elko Plus vrider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, venturelli skrev:

Testet Ecodim?  Fornøyd i så fall? Og noen som vet om den passer med Elko Plus vrider?

Nei, det har ikke testet ecodim, ble fornøyd med Heatit så jeg bestilte flere av de. Litt avhengig av lyskilde dimmer de jevnt og fint og er stabile. Det eneste minuset er at jeg kun får lagt de til som Generic Device i Vera og får ikke noen verdier på forbruk, men det mistenker jeg fort ville vært tilfelle med ecodim og sunricher også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.