Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Athom homey mot cockpit z-wave produkt


Tarkanyl

Spørsmål

Hei, litt ny i denne smartverdenen. 

Har akuratt pusset opp stue og montert inn en del Cockpit produkter. (Selges av varmecomfort) Noen som kjenner til disse z-wave produktene fra cockpit og hvordan jeg får dette til å fungere optimalt mot Athom Homey Pro? 

 

Jeg er ny bruker av Athom Homey også, da jeg fikk dette anbefalt pga at dette snakket med veldig mye forskjellig.

 

Jeg har fått lagt til Zwave komponent i Athom Homey, men får bare skrudd av og på og ikke dimmet. Noen som har noe forslag?

 

Termostat får jeg ikke til å funke annet enn at jeg får lagt den til.

 

Er det slik at jeg må ha en egen gateway for å styre dette på mobil?

 

 

 

15738502875916838731610656751128.jpg

15738503167746884585223208045156.jpg

15738503579866295166909625508242.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
10 timer siden, Tarkanyl skrev:

Har akuratt pusset opp stue og montert inn en del Cockpit produkter. (Selges av varmecomfort) Noen som kjenner til disse z-wave produktene fra cockpit og hvordan jeg får dette til å fungere optimalt mot Athom Homey Pro? 

Ser ut som om vanligvis går under navnet "Qubino". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei, da har jeg funnet ting og fått lagt til noe. Det fungerte med qubino og mco.

 

Men har noen komponenter som blir registrert, men vil ikke inn i Athom appen. Prøver å legge til på nytt, men får bare opp at status already added, men finner den ikke igjen. Noen tips/erfaringer?

Screenshot_20191116-114743_Homey.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Som sagt litt nybegynner i dette gamet, takker for alle svar og tips. Har nå fått inn alle komponentene til homey, så nå er det bare å fortsette å bygge videre. Skal prøve å lese meg litt mer opp før jeg spør neste gang. 

 

Så neste steg nå er å begynne å sette opp litt flows og lignende.

 

Flott forum:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.