Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

På utkikk etter Ip dome WiFi kamera


Terje Klungervik

Anbefalte innlegg

Kjører selv BlueIris med flere Dahua kamera, men da med Poe. Se etter starlight eller starlight+ teknologi, så får du et knall godt bilde i mørket. Om du vil nerde deg skikkelig, så sjekk ut ipcamtalk.com for eventuelle kamera anbefalinger. Kan si med en gang at du blir frarådet å kjøre wifi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

 

Jepp, den fungerer med 4602.

Kameraet er ett DCS-4602-EV. Jeg får "Video failed with error: Timeout connecting to video source"

 

1 time siden, Blodstrupmoen skrev:

Hikvision har gode kamera til gunstige priser fra aliexpress f.eks.

Har du noe modellnummer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Hikvision har gode kamera til gunstige priser fra aliexpress f.eks.

 

Husk at HikVision sine kameraer er region-restricted, hvilket betyr at om du kjøpe "kina versionen" så får du ikke oppgradert firmware. Jeg har selv brukt HikVision i flere år, startet med "kina versjonene" men kjøpte etterhvert 2 stk fra England for å få ok pris og oppgraderbare kameraer.  Jeg bruker DS-2CD2432F for inendørs kameraer og DS-2CD2532 for utendørs kameraer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, borg1n skrev:

 

Husk at HikVision sine kameraer er region-restricted, hvilket betyr at om du kjøpe "kina versionen" så får du ikke oppgradert firmware. Jeg har selv brukt HikVision i flere år, startet med "kina versjonene" men kjøpte etterhvert 2 stk fra England for å få ok pris og oppgraderbare kameraer.  Jeg bruker DS-2CD2432F for inendørs kameraer og DS-2CD2532 for utendørs kameraer.

Og disse får du inn i NetCam studio ? Ser at de ikke står på lista... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Christian skrev:

Og disse får du inn i NetCam studio ? Ser at de ikke står på lista... 

 

Vet ikke, jeg bruker HikVision sin egen app. Jeg er ganske sikker på at de virker med Blue-Iris (jeg brukte noe tilsvarende en tid), men det blir kanskje litt for "over the top". Jeg har fått til å ta ut både video stream og bilde i Fibaro (tidligere installasjon) men jeg har ikke prøvd det samme i HomeSeer eller NetCam studio. Om du søker på nettet så finner du det nok ut.

 

Tror forresten jeg har noen kamera liggende i en skuff som jeg ikke bruker, som du kunne fått til halv pris om du ønsker. 1 eller 2 stk 2432 og kanskje 1 stk 2532. Om det er kina versjon eller kjøpt fra England må jeg evt sjekke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, borg1n skrev:

Tror forresten jeg har noen kamera liggende i en skuff som jeg ikke bruker, som du kunne fått til halv pris om du ønsker. 1 eller 2 stk 2432 og kanskje 1 stk 2532. Om det er kina versjon eller kjøpt fra England må jeg evt sjekke 

sendte deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.