Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kontrollere Micromatic termostat med Raspberry Pi


Anbefalte innlegg

La inn et innlegg i denne tråden tidligere,  men ingen respons, så jeg legger heller ut en egen tråd på dette, i håp om at noen har noen gode innspill.

 

På hytta er det montert en Micromatic MWD5 (mer info).

Hytta har ikke fast internettlinje, så jeg kjører Python på en RPi med GSM-modul til å styre ovner og hente ut sensorverdier (temp, fukt ++). Fungerer etter hensikten.

 

Jeg ønsker nå å integrere også termostaten fra Micromatic i denne løsningen.

 

Termostaten tildeles IP-adresse fra en liten ruter og jeg kan styre termostaten helt fint fra mobilen når jeg er på hytta. 

Men om jeg kunne styre denne fra RPi, ville livet vært mye bedre...!

 

Har lest meg litt opp på Watir (ref . tråd nevnt innledningsvis) og et par andre tilsvarende løsninger for web browser emulering. Virker kurant i seg selv, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få kontakt med termostaten uten via App og om det i det hele tatt er mulig/åpnet opp for dette. En mulighet er evt. å forsøke å lese av trafikken mellom telefon og termostat i håp om å finne noe nyttig, men håper det finnes en enklere tilnærming.

 

Ber derfor om konstruktive innspill. Bytte av termostat er i utg. punktet ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.