Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartlås for idrettslag


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Er ganske involvert i et idrettslag, der vi har behov for adgangskontroll for et lager. 

vi har i grunn bare to krav:

 

-kunne tildele ca 20-30 brukerkoder/adgangskort.

-Kunne sjekke hvem som har logget inn når.

 

Det bør også være relativt standalone, dvs ikke kreve abonnement eller dyre serverløsninger. 

 

Hjemme har jeg homeseer, yale lås, og verisureplugin. Dette ville kunne løse det også for idrettslaget, men de har ikke budsjett for homeseer/verisure abbonnement.

 

Noen forslag?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle helst vært en standalone sak.. Homeseer krever jo som minimum en Pi, en zwave adapter. Internett etc..

I dette lokalet har kommunen et trådløst gjestenett, men vi har ikke noe kablet tilgjengelig. Usikker på om f.eks myhs vil fungere gjennom gjestenettet.

 

Styre låsen på kalender events er ikke så relevant. Her trenger folk tilgang adhoc, og vi må vite hvem som har vært inne.

 

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bare en konto hos verisure, men 3 forskjellige brukere i appen, hvor en er gjest, en er min og en er samboeren sin. Jeg kan jo se i appen hvilken kode og da også hvilken bruker som har låst opp døra. 

Under historikk så viser appen:

2207 låst inngang (mitt navn) 

1946 Låst opp inngag (samboeren min sitt navn)

1935 låst inngang (stjernetast)

1906 Låst  Vaskerom (autolås)

1905 Låst opp Vaskerom (samboer)

 

osv osv

Nå gidder jeg ikke å prøve å lage så mange brukere og koder jeg klarer for å se når det stopper, men det kan sikkert verisure svare på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.