Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Koble Fibaro RGB


kouzco

Spørsmål

Hei!

Skal koble en fibaro RGB kontroller og har et spørsmål.

 

Følger dette diagrammet

strip.png

 

Om jeg ønsker å kun skrud stripen av og på med den fysiske bryteren. Farge ordner jeg i app...

Hvordan skal jeg da koble dette?

Merk at jeg kun har mulighet å bruke en impulsbyter...

 

Må jeg jeg ha en egen bryter forankoblet  som kutter hele spenningen til supply?

Ser for meg lag i reaksjonstiden på stripen samt at den ikke vil huske siste farge om jeg må gjøre det slik...

 

Takk takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
På 23.11.2019 den 18.51, Moskus skrev:

Den husker fargen, men jeg tror ikke noen av inngangene styrer "All", men kun hver sin farge (kanskje det er konfigurerbart)?

 

Men hvis den styres via assosiasjon (dvs fra en annen node), så er det "All" som styres, og fargevalget huskes.

Ok.

Skal  bruke dette på et fritthengende overskap på kjøkkenet..

Skal ha en vanlig dimmer2 på lysene under skapet da dette vil lyse opp selve kjøkkenbenken. RGB'en skal jeg ha på en kontroller som styrer lys på sidene og på toppen av overskapet (skal kun ha farger på sidene og på toppen).

 

Så om jeg setter RGB'n som assosiasjon med dimmer2 som styrer lyset under vil jeg oppnå det jeg ønsker? ønsker ikke at RGB'en skal henge seg på når jeg dimmer da dette kun er effektbelysning. Dette er vel kanskje mulig og ordne?

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.