Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

3x1 polet bryter og fibaro dimmer


dr.phil

Anbefalte innlegg

Har akkurat pusset opp badet og hatt elektriker til og bl.a sette opp Fibaro dimmer på en 3x1 polet bryter(tror det er det det heter)

1 bryter styrer led i tak, 1 styrer lys over vask og 1 til elektrisk vifte.

Men det er kun den som styrer tak LEDen jeg kan styre?

Får ikke parret de andre 2.

Er det noen grunn til at han ikke skal koble disse til Fibaro dimmeren?

Skjønner at jeg ikke skal dimme vifte, men hadde vært greit å styre den med resten av lysene i huset.

IMG_20191126_235658.thumb.jpg.73f3318e85e4e9991f6d9ea44b90e2ac.jpgIMG_20191126_235711.thumb.jpg.f8004bd22c93ef4d147f6f0ecf87895e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én dimmer = én type lyskilde. Du trenger 2 dimmere i ditt oppsett. Fibaro dimmer 2 har bare tilkobling for 2 brytere, så du kan ikke koble 3 brytere til den. Vifta kan trolig ikke kobles til dimmeren uansett, så den må styres på annet vis - f.eks en Fibaro Switch (hvis den tåler vifte-last?). 
 

Jeg har forresten løst det med en Fibaro Dimmer 2 over speilet, uten fysisk bryter. Den er assosiert med S2 på dimmeren bak bryteren (som styrer taklyset). :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Nexa AN179 til baderomsvifta og dassvifta.

Badromsvifta starter riktignok aldri etter at jeg monterte en luftavfukter som starter på 50% relativ luftfuktighet.

Baderomsvifta skal starte på 60% luftfuktighet.

Dassvifta har fungert upåklagelig, den går i 20 minutter når bryteren trykkes.

 

Du skal sikkert uansett ha en temperatur/fuktighets -føler på badet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, NilsOF said:

Jeg brukte Nexa AN179 til baderomsvifta og dassvifta.

Badromsvifta starter riktignok aldri etter at jeg monterte en luftavfukter som starter på 50% relativ luftfuktighet.

Baderomsvifta skal starte på 60% luftfuktighet.

Dassvifta har fungert upåklagelig, den går i 20 minutter når bryteren trykkes.

 

Du skal sikkert uansett ha en temperatur/fuktighets -føler på badet?

 

Takker :)

 

Yes, har temp/fuktighetsføler på badet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.