Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trenger hjelp til å forstå Aeotecs manual for Doorbell 6


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Aeotecs dokumentasjon for ringeklokken hopper fra en quick-start til en fullstendig teknisk dokumentasjon. Jeg er tydeligvis ikke kyndig nok til å forstå den fullstendige tekniske dokumentasjonen.. Den ser slik ut i Homeseer:

 

883498580_Screenshot2019-11-27at17_11_20.thumb.png.52f19a032e20dc5679d35f99fb0845ed.png

 

Helt konkret så ønsker jeg:

  1. Redusere volum for signal fra selve knappen. Det hjelper ikke å bruke "Sound Control" enheten da den reduksjonen i volum som jeg styrer der kun påvirker volum fra lyder spilt av fra Homeseer.
  2. Skru av tampering alarm. Jeg fikk jo helt fnatt her når jeg bare skulle feste braketten på baksiden og den satt igang med et jævla spetakkel. Det hjalp ikke ta ut strømmen heller for den har tydeligvis innebygget batteri
  3. Mulig å styre volum fra knappen via events? Tenker da på å skru den ned når ungene har lagt seg eller eventuelt av når vi er borte for å slippe å plage bikkja..

 

Jeg forstår ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne engang.. Eksemplene som dokumenteres i teknisk manual baserer seg på hex-verdier som settes til parameterne. Er det meningen at jeg skal konvertere disse til heltall før jeg setter de fra Homeseer? 

 

Slik jeg forstår det så baker de inn 4 funksjoner (light effect, interecept duration, interval between, tone play count) for hva som skjer ved trykk på knappen i én og samme parameter. Er det riktig?

 

1641189921_Screenshot2019-11-27at17_18_57.png.260eee73e400b50129af57185633e3b9.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde akkurat å lese den tekniske manualen, og må innrømme det var lite jeg forstod.

Det er en tråd på Homeseer-forumet, det ser ut som det er flere som har problemer med å forstå hvordan konfigurere denne enheten, men kanskje det er noen tips å plukke opp der?

https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/z-wave-homeseer/1312111-aeotec-doorbell-6-sound-control-child-device-unknown-cc

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JxxxIxxx said:

men kanskje det er noen tips å plukke opp der

 

Takk for linken, det var nyttig.

 

Ser ut som om enheten ikke er støttet fullt ut av HS enda dessverre. Ikke mulighet til å endre volum på ringingen fra knappen uten å gå omvei via tredjeparts-programvare. Alternativ "hack" er å sette volum til 0 og så spille av lyd manuelt fra Homeseer, da har man kontroll på volum og hvilken melodi den skal spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.