Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plus Dimmer 400 GLE/I TOUCH PH


Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jan M skrev:

I følge koblingsskjema kan de styres av andre brytere via "aux" ,    tenkte kanskje det fantes en mulighet der 

 


Ah, den muligheten tenkte jeg ikke på. Men, det spørs om det er noe proprietær styring dette og at bare samme type dimmer kan brukes på aux, men ikke godt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge manualen så er «side controller» bare vanlige impulsbrytere.

I teorien kan du da koble til en Fibaro Implant f.eks. Men å få til noe mer enn av/på styring tror jeg kanskje blir vanskelig (dimming krever a impulsbryteren holdes inne).

Implanten koster rundt 400kr, og du må ha elektriker for å koble de. Selv hadde jeg da heller gått for å bytte ut dommerens med Fibaro Dimmer 2 som bare koster litt mer en Implant. Da får du standard z-wave dimmere som går rett inn i «et hvert» smarthus-system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for å beholde dimmerne er at de har mye høyere "WAF" enn impulsbryrere. I tilleggg er det kipt å skrote 20000,- i relativt nye dimmere.  Leste i en annen tråd at man kunne montere Elko front på Heatit dimmer , kanskje det blir løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.