Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan kobler jeg Nexa AN179?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Nå er det visst litt for legne siden jeg koblet noe... ;) Jeg har gått meg helt bort her og orker ikke å skru ned veggpaneler for å se hvordan jeg koblet greiene sist. Her er bruksanvisningen:

 

image.thumb.jpeg.97da190122567e88a4f9dabe304ede29.jpeg

 

Men hva skal hvor der? Har jeg rett hvis jeg skal ha inn N fra nettet til N på Nexaen, og så ut igjen på LS, som vil blir switchet? LS står vel for last, mener jeg å huske. Sånn at egentlig skulle bildet vært uten den biten av N-kabelen som er mellom de to punktene på den nederste, rette linjen? Mens L til L og IN bare er parallellkoblet?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, takk. Jeg syns bare det ser veldig feil ut i forhold til tegningen. For da er det jo veldig rart at det er ført en strek fra LS til N, selv om den er brutt av ringen med kryss i. Men altså, greit. N får strøm fra N fra vegg, L og IN får strøm fra L fra vegg, og så går N videre utbrutt, mens L videreføres ved at IN switches av releet til LS. Ikke sant? :) Så på min endrede tegning er L1 videreføringen av L, som er brutt av releet før det går til det som skal ha strøm, mens N bare går rett fra vegg til det som skal ha strøm og har en avlegger til N på Nexaen for å drive releet:

 

image.png.0938bd575677bf9e9302721bca42d45e.png

 

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.