Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer og Siri


Fermate

Anbefalte innlegg

Da iblis var innom så satte han opp "homebridge-homeseer" og viste meg hvordan jeg kunne la iPaden stå på strøm og så bare si i forbifarten "Hei Siri, slå på lyset i gangen"

Siri er jo an en HELT annen kvalitet når det gjelder tale, -og så på norsk. Herlig!

 

Men jeg har noen startvansker:

 

Jeg lurer på om en kan trigge HS Events?

Noen som har fått til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kanskje litt lettere å sette opp, men ikke bedre da den er ganske uferdig og det virker som om utviklingen har stoppet opp litt.

 

Den støtter f.eks ikke sensorer eller termostater enda og det eneste du kan gjøre akkurat nå er å slå av/på/dimme lys og aktivere scener med den. 

 

Men det å aktivere scener med Json Config For HomeKit skal fungere greit da jeg har gjort det selv for en tid tilbake når jeg hadde en litt annen setup. I dag bruker jeg virtuelle av/på brytere på alle mine eventer og det fungerer strålende med HomeKit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at Siri på norsk funker dritbra på de iPadene jeg allikevel har hengende på veggen.

MEN jeg må nok teste litt Alexa før jeg går løs på en full skala integrasjon.

(Jeg mangler å kunne trigge Eventer (uten dummy devicer) for eksempel)

 

Imens har jeg et spørsmål:

#1 Noen av iPad 2'ene mine kan ikke kjøre Siri i det heletatt (valget kommer ikke opp under generelt engang) er det fordi hardwaren er for gammel (dårlig)?

 

#2 Når jeg har aktivert Siri med en "Hei Siri, .... " kommando så fortsetter skjermen å være "svart" til jeg trykker på Home knappen. Finnes det en kommando eller noe for å få henne til å forsvinne slik at min HSTouch kommer fram igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1: Siri er dessverre ikke støttet på iPad2 og du må opp til generasjon 3 for å få støtte.

 

#2: Merkelig. Her lukker Siri seg etter ca. 5 sekunder, men noen ganger henger hun seg opp og jeg må da gi henne en "Ha det Siri" kommando.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1 Litt rart siden jeg kjører Siri på 2 stk iPad 2 her i huset nå...

En med gammel ladeplugg og SIM

En med ny ladeplugg og kun WiFi

 

#2 Nei lukker seg ikke men du ga meg svaret: "Ha det" funker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1# Hvilken iOS versjon kjører du på de som ikke virker?

 

Jeg gjorde bare et raskt søk på "Siri on iPad 2" og fikk dette til svar: https://discussions.apple.com/thread/6780551?start=0&tstart=0

 

Sitat

 

Siri is available on these devices:

  • iPhone 4S or later
  • iPad 3rd generation or later
  • iPad mini
  • iPod touch (5th generation)

 

 

Så ja, det er litt rart at Siri fungerer på 2 av dine gamle iPad 2 enheter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.