Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Led TRÅDFRI spotter med bryter og HS3? 


mr.rs4

Anbefalte innlegg

Led TRÅDFRI spotter med bryter og HS3? 

 

Er det mulighet for å få koblet opp Ikea LED TRÅDFRI fungere på både bryter og ifra HS3? 

Hvilke fysisk bryter anbefaler dere? Som fungerer med HS3? 

 

Har HS3PRO og deCONZ og JowiHue

 

Ikea LED pærene

https://www.ikea.com/no/no/p/tradfri-fjernkontrollsett-varmhvit-til-kaldhvit-00406547/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, ZoRaC said:

Ja, du kan bruke ikea Trådfri fjernkontrollen, S2 på en Fibaro Dimmer 2 (hvis du har Z-Wave?), Nexa WTE-2 (hvis du har RFXtrx433?), eller omtrent hva som helst. 

Ja har og Z-Wave, men år ikke helt til å bruke bryter og at lysene skal gå av/på etter tid. Dvs sekvensen med at lysene skal gå "av/på etter tid" overstyre bryterens stilling som jeg setter den på(om jeg skrur av/på eller dimmer lyset, så går lyset tilbake til tid sekvensen).

Har slitt med det nå, og jeg tror jeg har kort tid igjen før kona hiver systemet ut...

Skal ta en ny runde å se om jeg får rettet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dimmer ikke IKEA lysene med med den. Har tenkt å bytte ut den med IKEA, men fortsatt styring med lys og tids styring.

Det er problemet nå idag jeg ikke greier Dvs sekvensen med at lysene skal gå "av/på etter tid" overstyre bryterens stilling som jeg setter den på(om jeg skrur av/på eller dimmer lyset, så går lyset tilbake til tid sekvensen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sett parameter 28 til 1 (1 byte). Ta deretter en rescan av noden. Da skal det dukke opp en ny device under noden, for scene. Sjekk at den endrer seg ved enkelt trykk og dobbeltrykk på bryteren. 
 

Så lager du et event som ved enkeltklikk deaktiverer eventet med tidsstyring, wait 2 timer, enable eventet igjen.

 

(disable/enable event kan gjøres med EasyTrigger plugin eller med enlinjers script)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.