Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nodon bryter


beach17

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  1. Place your home automation gateway into “Inclusion” Mode. To do so, please refer to your gateway’s user guide.
  2. Simultaneously push on 1 and 2, during 1sec. The LED glows in pink to confirm the selection
  3. Push on 1, within 10 seconds. The LED blinks in pink to confirm your choice The LED blinks in green to confirm the procedure

 

file://hsb.local/DFS/Users/d510bme/Downloads/NodOn_WallSwitch_ZWave_UserGuide_EN.pdf

 

Jeg har opplevd noen ganger at det kan være litt vanskelig.

Må prøve flere ganger, og holde nært controller.

Bruker også gjerne å trykke noen ganger på 1 mens den jobber (etter de 3 stegene over) - i et forsøk på å holde den i live, men vet ikke om det egentlig hjelper mot noe ?

Av og til kommer den bare halvveis inn og finner ikke alle devicene, men da hjelper det gjerne med en omstart av controller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BME skrev:
  1. Place your home automation gateway into “Inclusion” Mode. To do so, please refer to your gateway’s user guide.
  2. Simultaneously push on 1 and 2, during 1sec. The LED glows in pink to confirm the selection
  3. Push on 1, within 10 seconds. The LED blinks in pink to confirm your choice The LED blinks in green to confirm the procedure

 

file://hsb.local/DFS/Users/d510bme/Downloads/NodOn_WallSwitch_ZWave_UserGuide_EN.pdf

 

Jeg har opplevd noen ganger at det kan være litt vanskelig.

Må prøve flere ganger, og holde nært controller.

Bruker også gjerne å trykke noen ganger på 1 mens den jobber (etter de 3 stegene over) - i et forsøk på å holde den i live, men vet ikke om det egentlig hjelper mot noe ?

Av og til kommer den bare halvveis inn og finner ikke alle devicene, men da hjelper det gjerne med en omstart av controller.

 

Alt det der er greit. Har fått koblet bryter opp mot HA. Men det jeg sliter med er å sette opp automasjon. Altså at bryteren skal slå på et lys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bryteren til å slå på et lys eller andre z-wave dingser må du lage en hendelse.

Også kalt Flow, event, rule, osv. alt etter hvilket system du har som kontroller.

 

Eksempel på ett slikt oppsett er:

If Bryter is On

Then turn On Lys

 

Omsatt til dagligtale norsk blir det noe slikt som:
Dersom bryteren er på, så slå på lyset.

(Bryter er her Nodon bryteren du har

Lys er det som skal styre lyset på og av)

 

Akkurat likt blir det for å slå av lyset:

If Bryter is Off

Then turn Off Lys

 

Akkurat hvordan dette gjøres i Home Assistant har jeg ikke peiling på.

Det får en voksen med peiling på Home Assistant fortelle.

Finnes litt info HER (Du har sikkert prøvd det allerede, men det vet jo ikke jeg)

Kanskje det hjelper deg i gang med første steget. ?

Ikke direkte relevant til HA, men ta en titt på HomeSeer Skolen.

Den forklarer en del ting som er universelt for automasjon og z-wave.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.